برخی از چاه‌های آب بر اثر رانش زمین و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی در نیشابور دچار ریزش و از مدار خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا اخویان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: رانش زمین در دشت نیشابور باعث تخریب ۱۵ حلقه چاه آب شرب شد.

او افزود: این تعداد چاه که به عنوان بخشی از منابع تامین آب شرب مشترکان است به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی دچار ریزش و از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: نیشابور به عنوان یکی از شهر‌های قرمز در بخش کمبود آب است و باید بر حفظ و حراست از منابع زیرزمینی اهمیت داده شود.

بیشتر بخوانید


اخویان بیان کرد: نیشابور بیشترین آمار مناطق روستایی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است، که سالانه ۱۰ حلقه چاه برای تامین آب شهر‌ها و روستا‌ها در این شهرستان حفر می شود.

او تصریح کرد: چالش انشعابات غیر مجاز آب در این شهرستان به وفور است که غالبا مربوط به باغ ویلا‌ها می‌باشد و آمار بالای ویلاسازی در جاده باغرود و صومعه و روستای میرآباد تهدیدی برای منابع آبی بوده و زنگ خطر را به صدا درآورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور تاکید کرد: در پی سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به نیشابور هشت میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب شهر خرو اختصاص یافت.

اخویان اظهار کرد: ۲۵ درصد شبکه توزیع آب شهر نیشابور به طول ۲۵۰ کیلومتر فرسوده شده است که رفع این مشکل را نیازمند اعتبارات ملی می‌باشد.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.