طرح کتاب موتوری با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمید موسوی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی در مراسم رونمایی از طرح کتاب موتوری طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه‌ها درب منزل، با اشاره به شرایط موجود و لزوم زندگی با کرونا در جامعه گفت: درحالی درآستانه یک سالگی آغاز بحران کرونا قرار داریم که تقریبا بعد از چند ماه از شروع این بحران تمام دنیا با این نتیجه رسید که ناگزیر هستیم با این ویروس زندگی کنیم.

او افزود: این بحران باعث ایجاد تبعات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شد که نشان داد باید در زندگی با ایجاد نوآوری‌ها و ابداعات و خلاقیت‌ها فعالیت‌های اجتماعی را ادامه دهیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این نوآوری‌ها و ابداعات در حوزه کتابخانه‌های عمومی با اجرای این طرح و قبل از آن با فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه حوزه کتاب با استفاده از فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه نمایان شده است.
 

بیشتربخوانید

 
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این جلسه گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدویت‌های فراونی در کشور جهت کنترل این بیماری شد که این اتفاق باعث رونق گرفتن استفاده از فضای مجازی در سطح کتابخانه‌ها جهت انجام رسالت خود شد.

او افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در فضای مجازی با استقبال خوب اعضای کتابخانه‌ها مواجه شد و باعث حفظ ارتباط کتابخانه‌ها و اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ملاحظات کرونایی و البته درخواست مردم نیازمند منابع اطلاعاتی طرح تحویل کتاب درب منازل مورد بررسی قرار گرفت و امروز این طرح باهدف دسترسی آسان مردم به منابع مورد نیاز کتابخانه‌ای رونمایی می‌شود.

سبزیان با اشاره به طراحی اپلیکیشنی ویژه این طرح جهت انجام مراحل مختلف دریافت کتاب درب منزل بیان کرد: در ۵۰ کتابخانه منتخب استان این طرح با انتخاب و ثبت کتاب در سامانه سامان نهاد کتابخانه‌های عمومی و ثبت درخواست کتاب و بازیابی کتابخانه مورد نظر از طریق پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتاب انتخاب شده درب منزل به اعضای کتابخانه‌های عمومی تحویل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی این طرح را اتفاق خوبی در جهت تکریم علاقه‌مندان به مطالعه و رعایت اصول بهداشتی و رضایتمندی عمومی عنوان کرد.

مرتضی عطایی نژاد پیمانکار ارسال کتاب در شهر مشهد در ادامه گفت: اجرای این طرح گامی در جهت تحقق شهر هوشمند است و در این طرح با استفاده از سیستم هوش مصنوعی و فناوری تهدید کرونا به فرصتی برای مطالعه در منزل تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم از طرح کتاب موتوری طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه‌ها درب منزل رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار