خراب شدن ماشین لباسشویی یکی از بزرگترین اتفاقاتی است که می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد خانواده ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خراب شدن ماشین لباسشویی یکی از بزرگترین اتفاقاتی است که می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد خانواده ایجاد کند. به همین دلیل عیب‌یابی سریع لباسشویی و رفع مشکلات آن جزو اولویت‌های هر خانه است. در این مطلب تصمیم داریم تمام آنچه باید درباره عیب‌یابی لباسشویی بوش بدانید را با شما  در میان بگذاریم و نکات مهمی درباره نگهداری و استفاده صحیح از این دستگاه مهم را به شما معرفی کنیم.

مهم ترین ایرادهای ماشین لباسشویی بوش و روش رفع آن

ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین برند‌های سازنده لوازم برقی خانگی است که در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. این برند از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است تا استفاده از دستگاه را برای کاربر راحت کرده و آسایش بیشتری را برای آنها فراهم کند. 
در جدیدترین مدل‌های لباسشویی بوش، از نمایشگر LCD استفاده شده تا فرآیند انتخاب برنامه شستشو برای کاربر را ساده‌تر ‌کند. این نمایشگر با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد، کد خطاهایی را به کاربر نشان می‌دهد که محدوده بروز مشکل را به اطلاع می‌رساند تا تعمیر دستگاه سرعت بیشتری بگیرد. 

نکات مهم عیب یابی لباسشویی بوش + روش های رفع آن
از رایج‌ترین ایرادهای ماشین لباسشویی بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماشین لباسشویی شروع به کار کردن نمی کند

اگر برنامه شستشو را انتخاب کرده‌اید اما هیچ‌گونه علائمی از شروع به کار دستگاه نمی‌بینید، بهتر است از بسته بودن کامل درب و وجود برق وآب در دستگاه مطمئن شوید. خرابی برخی قطعات داخلی لباسشویی نیز می‌تواند باعث شود که فرآیند شستشو از همان ابتدای کار قطع شود. در این مواقع ارورهای f16، E16، E34، E35، F8 و F10 بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
 از جمله مشکلاتی که می‌تواند باعث شروع به کار نکردن لباسشویی می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نبود برق در لباسشویی

یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید، وجود برق در دستگاه است. قطعی برق و نوسانات شدید از جمله مواردی است که باعث می‌شود لباسشویی شروع به کار نکند.

خرابی میکروسوئیچ

میکروسوئیچ یا قفل کودک، قفل الکترونیکی کوچکی است که پس از انتخاب برنامه شستشو درب لباسشویی را قفل می‌کند. این قطعه پس از انجام کار خود به صورت کامل، پیغامی مبتنی بر قفل شدن کامل درب را برای برد ارسال می‌نماید تا مرحله بعدی یعنی روشن شدن موتور و شیر برقی لباسشویی انجام شود.

خرابی برد

برد قطعه‌ای مهم و حیاتی در لباسشویی است که وظیفه مدیریت فعالیت‌های دستگاه در هنگام فرآیند شستشو را بر عهده دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که علی رغم روشن شدن دستگاه، هیچ‌گونه فغعالیتی مبنی بر شروع فرآیند شستشو انجام نشود.

خرابی دکمه‌های لباسشویی

فرسودگی یا خرابی دکمه‌های انتخاب برنامه لباسشویی از دیگر دلایل به کار نیفتادن لباسشویی است. این مشکل در اثر استفاده نادرست از دکمه‌ها و یا فرسودگی در اثر گذر زمان اتفاق می‌افتد و با تعویض آنها، مشکل به صورت کامل حل خواهدشد.

عدم وجود آب لوله‌کشی در دستگاه

فشار پایین آب لوله کشی و یا قطع بودن کلی آب می‌تواند باعث شود که عی رغم فشردن دکمه PLAY لباسشویی شروع به شستشوی لباس‌ها نکند. این مشکل نیاز به مراجعه متخصص ندارد و با وصل شدن آب و تقویت فشار آن، مشکل کاملا حل خواهد شد.

خرابی موتور

موتور قطعه‌ای است که وظیفه چرخاندن دیگ در داخل لباسشویی را بر اساس سرعت تعیین شده دارد. سوختگی یا خرابی این قطعه باعث می‌شودکه دیگ از جای خود تکان نخورد و برنامه شستشو شروع نشود. رفع این مشکل نیاز به مراجعه متخصص دارد به همین دلیل توصیه می‌شود با نمایندگی ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

خرابی پمپ آب

پمپ آب وظیفه ورود آب به اندازه کافی به دستگاه را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب به حد نصاب خود نرسد و ادامه شستشو انجام نشود.

نکات مهم عیب یابی لباسشویی بوش + روش های رفع آن

آب وارد لباسشویی نمی‌شود

برخی از کاربران ماشین لباسشویی بوش از عدم آبگیری لباسشویی بوش خبر می‌دهند. این مشکل به طور معمول خود را با کدخطاهایی مانند E17، E26، E27، F01  و E31  در ماشین لباسشویی بوش نشان می‌دهد. وجود مشکل در برد و قطع بودن آب لوله کشی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل است.  با این حال موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌تواند باعث بروز این مشکل برای کاربر شوند:

وجود مشکل در شلنگ ورودی

شلنگ آب ورودی شلنگ کوچکی است که آب را از لوله به داخل دستگاه هدایت می‌کند. وجود هرگونه پارگی، فرسودگی، تا شدگی و گره خوردن شلنگ باعث می‌شود که آب به داخل دیگ ریخته نشود.

کثیف شدن صافی و فیلتر لباسشویی

فیلتر لباسشویی قطعه‌ای است که تمامی پرز‌ها، آشغال‌های موجود در آب را به خود جذب می‌کند و اجازه ورود آن به داخل فاضلاب و قطعات داخلی لباسشویی را نمی‌دهد. این فیلتر نیاز دارد که به صورت مستمر تمیز شود تا فرآیند خروج آب با مشکل روبرو نشود و عمل آبگیری دوباره لباسشویی به راحتی انجام شود.

خرابی هیدرواستات

هیدرواستات که به آن سنسور سطح آب نیز می‌گویند وظیفه دارد میزان حجم ورودی آب به داخل دستگاه را بررسی کند. خرابی این قطعه می‌تواند باعث شود که اطلاعات اشتباهی به برد مبنی بر وجود آب به اندازه کافی در لباسشویی را گزارش کند و شما را با مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی روبرو کند.

ریختن آب به بیرون از ماشین لباسشویی

اگر در هنگام روشن بودن ماشین لباسشویی با ریختن آب به بیرون از دستگاه مواجه شدید، حتما لباسشویی را به سرعت تخلیه کرده و به دنبال رفع مشکل آن باشید. ارورهای F03، F09، E13، و E18  از جمله کد خطاهایی است که با روبرو می‌شوید. خرابی هیدرواستات یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث آبگیری بیش از حد لباسشویی و ریختن آن به بیرون می‌شود. اما این تنها دلیل نیست و از دیگر مواردی که می‌تواند منجر به نشتی آب به بیرون از دستگاه کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود مشکل در شلنگ ورودی و خروجی آب

فرسودگی، پارگی، تا شدن و یا انسداد شلنگ به وسیله جشم خارجی از رایج‌ترین دلایلی است که می‌تواند باعث شود که آب از شلنگ خارج شود و بر روی زمین بریزد. برای بررسی و حل این مشکل لازم است تا پس از خاموش کردن لباسشویی اندکی آن را از دیوار فاصله دهید تا به پشت آن دسترسی خوبی پیدا کنید. سپس شلنگ تخلیه و شلنگ ورودی را بررسی کنید  از سلامت و نحوه قرارگری صحیح آن مطمئن شوید.

کثیفی فیلتر لباسشویی

در صورتی که فیلتر بیش از حد با پرزهای لباس، مو، اجسام خارجی، چربی و مواردی از این قبیل مسدود شده باشد، امکان رد شدن آب از آن وجود ندارد. در این حالت آب در داخل مسیر تخلیه و پشت فیلتر باقی می‌ماند و به ناچار به بیرون از دستگاه نشت می‌کند.

شکستگی و خرابی محفظه پودر شوینده

اگر محفظه پودر شوینده شکسته یا سوراخ شده باشد، مقداری از آب اولیه که برای حل کردن مواد و انتقال آن به دیگ ریخته می‌شود از دستگاه نشت می‌کند.

خرابی درب

شکستگی، وجود هرگونه ترک بر روی درب، فرسودگی لاستیک درب و شکستگی لولا از جمله مواردی هستند که می‌تواند باعث نشت آب به بیرون شود.

آسیب دیدن مخزن یا کاسه نمد

آسیب دیدن این دو قطعه که در کف لباسشیی قرار دارد باعث می‌شود که آب در هنگام شستشو به بیرون نشت کند. تشخیص و تعمیر این مشکل نیاز به اطلاعات تخصصی دار و پیشنهاد می‌کنیم با نمایندگی لباسشویی بوش تماس بگیرید. 

نکات مهم عیب یابی لباسشویی بوش + روش های رفع آن

برای تعمیر لباسشویی بوش به کجا رجوع کنید؟

در صورتی که با هر یک ایرادات متداول ماشین لباسشویی بوش مواجه شدید و به دنبال عیب یابی آن بودید می توانید برای تعمیر لباسشویی بوش اینجا رجوع کنید و با ثبت آنلاین درخواست تعمیر ماشین لباسشویی، تکنسین ها در محل حاضر شده و اقدام به عیب یابی و رفع مشکلات ماشین لباسشویی شما می کنند. دقت داشته باشید که نکته ای که در تعمیر لباسشویی برند بوش اهمیت دارد، استفاده از قطعات اورجینال و باکیفیت است پس از تعمیرگاه های معتبر کمک بگیرید.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار