مسعود اسماعیل‌پور دارنده عنواندار کشتی ایران و جهان از دنیای این رشته ورزشی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مسعود اسماعیل پور که متولد ۱۵ مرداد ماه ۱۳۶۲ جویبار است، صبح امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه با انتشار مطلبی با عنوان " دردنامه "، کناره گیری خود از ادامه فعالیت در رشته کشتی را اعلام کرد.

این کشتی گیر جویباری در دوران فعالیت ورزشی خود موفق شد ۱۰ مدال رنگارنگ رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را به دست آورد.

اسماعیل پور در حالی از دنیای کشتی خداحافظی کرده است که شهریور ماه امسال اعلام کرده بود که تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو به فعالیت ورزشی اش ادامه خواهد داد.

این کشتی گیر گفت: بر اساس آیین نامه ابلاغی از دولت، همه دارندگان مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک، جهانی و آسیا بدون آزمون می‌توانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند، اما در دستگاه‌های اجرایی این آیین نامه را اجرا نمی‌کنند و ورزشکاران پس از چندین سال فعالیت ورزشی برای تشکیل زندگی مشترک با دست‌های خالی مواجه هستند که بناچار باید به دستفروشی و یا سایر اشتغال کاذب روی بیاورند.

اسماعیل پور گفت: بر اساس آیین نامه مصوب دولت، متقاضی استخدام در یکی از دوایر دولتی شدم، اما پس از چند سال دوندگی در دقیقه ۹۰ اعلام شد که به دلیل لغو آیین نامه استخدام قهرمانان، امکان جذب وجود ندارد.

او افزود: در شرایط کنونی راهی جز خداحافظی برای امثال من از دنیای ورزش وجود ندارد و تا توانایی داریم باید برای اشتغال و آینده خود برنامه ریزی کنیم.

اسماعیل پور در دوره فعالیت ورزشی اش، مقام قهرمانی آسیا را در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲،۲۰۱۴، ۲۰۱۵، قهرمانی جهان ۲۰۱۳، رتبه سوم بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۱۷ به دست آورد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.