نورالله کرمی گفت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون افزون بر چهارهزار فقره پروانه ساختمانی دراین منطقه صادر شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  نورالله کرمی مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون از سوی اداره صدور پروانه و مجوز‌های ساختمانی این مدیریت افزون بر چهارهزار و ۵۶۶ فقره پروانه ساختمانی دراین منطقه صادر شده است که از این تعداد تاکنون ۵۷ درصد یعنی دوهزار و ۶۲۷ فقره پایان کار گرفته اند.

کرمی مجموع پرونده‌های تشکیل شده از سال ۱۳۷۹ تا کنون را نیز دراین اداره افزون بر شش هزار و ۳۰ فقره اعلام کرد و افزود: میزان درصد پرونده‌هایی که از این تعداد منجر به صدور پروانه ساختمانی و پایان کارشده اند به ترتیب ۷۵ درصد و ۴۳ درصد بوده است.

او در خصوص مجموع متراژ ساختمان‌هایی که دربین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۸ از سوی اداره صدور پروانه و مجوز‌های ساختمانی مدیریت معماری و شهرساری سازمان منطقه آزاد قشم برای آن‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است هم گفت: در طول ۱۵ سال بین این سال ها، مجموع متراژ ساختمان‌هایی که از این اداره، پروانه ساختمانی گرفته اند، افزون بر یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۴۱ مترمربع بوده است.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ (تخلفات ساختمانی) سازمان منطقه آزاد قشم از سال ۹۶ تا کنون اشاره کرد و گفت: این کمیسیون دربین این سال‌ها درسال ۹۷ با ۱۳۶ رای قطعی که ۱۲ رای آن تخریبی و ۱۲۴ رای جریمه بوده است از نظر تعداد آرا صادره بیشترین رای را صادر کرده و بعد از آن سال ۹۶ با ۱۳۵ رای شامل ۲۴ رای تخریبی و ۱۱۱ رای جریمه و سال ۹۸ با ۱۲۵ رای شامل ۳۲ رای تخریبی و ۹۳ رای جریمه قرار دارند.

به گفته او تعداد آرا قطعی این کمیسیون درهفت ماهه سال ۹۹ نیز ۵۰ رای بوده که ۹ رای آن تخریبی و ۴۱ رای هم جریمه بوده است.

براساس این گزارش نورالله کرمی مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم غیر از صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار که به گفته او در زمره خدمات اصلی اداره صدور پروانه و مجوز‌های ساختمانی این مدیریت بشمار می‌رود به خدمات جانبی این اداره هم اشاره کرد.

کرمی این خدمات را شامل اخذ عوارض نوسازی سطح شهر (درآمد پایدار)، بررسی استعلام‌های انتقال سند از دفترخانه‌های سطح شهر، بررسی استعلام سند‌های تفکیکی آپارتمانی توسط اداره ثبت و اسناد، بررسی استعلام‌های مدیریت اصناف و بررسی استعلام بانک ها، دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مراجع مشابه اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.