مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افزایش سه برابری میانگین مصرف گاز مشترکان استان، ‏نسبت به متوسط مصرف روزانه در طول سال خبر داد‎.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ‏ در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: با توجه به ‏کاهش محسوس دما و برودت هوای طی چند هفته اخیر، شاهد افزایش مصرف گاز در ‏آذربایجان‌غربی هستیم چنان که روز هشتم دی‌ماه حد نصاب جدیدی در میزان مصرف گاز استان به ‏ثبت رسید‎.

او با اشاره به اینکه هشتم دی ماه، رکورد ثبت شده، ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بود، ادامه داد: ‏خوشبختانه از آن روز به بعد، در پی اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و رعایت صرفه‌جویی بیشتر از ‏سوی مشترکان، کمتر از رکورد ثبت شده، گاز به مصرف رسید‎.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی، میانگین مصرف گاز در ۹ ماهه سال جاری را نیز ۴ میلیارد و ‏‏۲۲۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد ‏رشد را نشان می‌دهد‎. 

شیخی با بیان اینکه میانگین مصرف به ازای هر مشترک خانگی در روز پیک مصرف امسال ۵/۲۴ ‏مترمکعب در شبانه روز بوده است، افزود: در حالی که میانگین عمومی روزانه مصرف در طول سال به ‏ازای هر مشترک خانگی ۷ مترمکعب در شبانه روز است‎.

به گفته وی، بیشترین مصرف گاز در آذربایجان‌غربی به ترتیب مربوط به شهر‌های ارومیه، خوی و ‏میاندوآب است. ‏‎ ‎
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با تاکید بر ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی ‏در مصرف گاز، افزود: با توجه به فاکتور‌های شدت، مدت و گستردگی جو هوای سرد حاکم در ‏سراسر استان و کشور، و اولویت تداوم و برقراری جریان گاز مشترکین گاز خانگی و اعمال محدودیت ‏در بخش مصارف صنعتی، رعایت مصرف بهینه برای برخورداری تمام مشترکان از نعمت گاز، ضروری ‏است‎.

نزدیک به یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک از نعمت گاز بهرمند هستند که از این تعداد ۷۱۲ هزار ‏مشترکان خانگی شهری، ۲۵۶ هزار مشترکان خانگی روستایی ‏و نزدیک به ۵۰ هزار مشترک صنعتی و ‏اداری هستند. ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.