پیش بینی کاهش دما در آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما هوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به وزش تندباد شدید طی ساعات گذشته و احتمال آغاز بارش‌ها از ساعتی دیگر در استان گفت: وضع ناپایدار جوی طبق پیش‌بینی‌ها تا روز دوشنبه هفته جاری در استان ادامه دارد.

جعفری گفت: این وضعیت شامل تندباد، بارش باران، بارش برف، یخبندان و کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هواست.

وی اضافه کرد: امروز، جمعه شاهد تندباد شدید در سطح ارومیه و برخی شهر‌های دیگر آذربایجان‌غربی بودیم که این امر موجب بروز خساراتی از جمله واژگون شدن داربست‌ها و بنر‌های سطح شهر شد، ولی مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده‌است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی، سرعت تندباد در برخی ساعات به ۸۰ کیلومتر برساعت نیز می‌رسد، اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی در راستای کاهش خسارت‌های مالی و همچنین جلوگیری از مصدومیت یا تلفات بر اثر تندباد بسیار ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی بیان کرد: جلوگیری از پارک کردن ماشین و تردد زیر درختانی که احتمال شکستن یا سقوط دارند و رعایت موارد ایمنی در زمان پارک ماشین یا تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله مواردی است که می‌تواند مشکلات حاصل از تندباد را به حداقل کاهش دهد.

جعفری با تاکید بر اینکه جای نگرانی نیست و این هشدار‌ها تنها برای جلوگیری یا کاهش خسارات محتمل ارائه می‌شود، گفت: شهروندان نگران نباشند، زیرا تندباد یک پدیده طبیعی در هنگام تغییر فصل است.

وی افزود: در روز‌های آتی نیز شاهد بارش برف و یخبندان در جاده‌های آذربایجان‌غربی خواهیم بود که با توجه به این امر، از شهروندان درخواست می‌کنیم که سفر‌های غیرضروری خود را به تاخیر بیندازند و در صورت لزوم، وسایل ایمنی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در روز‌های آینده نیز پیش‌بینی شده که رعایت نکات ایمنی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌تواند زمینه کاهش مشکلات را فراهم کند.

انتهای پیام/ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.