مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها گفت: بیش از ۱۰۶ فرهنگی و دانش آموز در جشنواره «علمدار» به مناسبت سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تدوین دستورالعمل اجرایی این جشنواره بیان کرد: این کار با ابتکار اداره کل فرهنگی هری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی در تابستان ۹۹ و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان دبیرخانه کشوری ابلاغ شد تا دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با خلق آثار فرهنگی و هنری ارادت و ومودت خود را نسبت به سردار سلیمانی نشان دهند.

او ادامه داد: این جشنواره با هدف توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار در فضای مجازی و پیام رسان شاد از طریق کانال ویژه جشنواره اطلاع رسانی و اجرا شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۱۲ رشته متنوع برای گروه‌های سنی مختلف دانش آموزان و همچنین فرهنگیان طراحی شده است، گفت: پس از طراحی و ابلاغ شیوه نامه جشنواره به استان‌ها از تابستان تا دی ۹۹ تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور در قالب رشته‌های تعیین شده در جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی تصریح کرد: شرکت کنندگان این جشنواره از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان شاد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره مستقر در استان کرمان ارسال کردند.

او با اشاره به رشته‌های جشنواره فرهنگی و هنری علمدار گفت: در بخش فرهنگیان شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی، نقاشی خط و در بخش دانش اموزی در هر مقطع رشته‌ها متفاوت است.

رمضانی افزود: در بخش دانش آموزی مقطع متوسطه اول و دوم نقاشی، خاطره نویسی، دلنوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه و در مقطع ابتدایی نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی و دکلمه خوانی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار و ۵۹۴ از سراسر کشور در این جشنواره مشارکت کردند، گفت: از این تعداد شرکت کننده ۹۷ هزار و ۸۶۱ اثر مربوط به دانش‌آموزان و ۸ هزار و ۷۳۳ اثر توسط فرهنگیان تولید شد.

محورهای و موضوعات سیزده گانه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

او به محور‌های و موضوعات سیزده گانه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار اشاره و بیان کرد: شهید سلیمانی، رفتار وسبک تربیتی وبرخورد ملاطفت آمیز با کودکان ونوجوانان ویاران خویش، شهید سلیمانی، ساده زیستی، اخلاص درعمل، کارآمدی، مردم دوستی وخدمت به مردم، شهید سلیمانی، وفاداری به رهبری وآرمان‌های انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی واحترام به پدر ومادر، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واتحادملی، شهیدسلیمانی، شجاعت ومقاومت، شهید سلیمانی مدرسه ومکتب درس آموز، ابعادجهانی وداع باشکوه وتاریخی باآن شهید سلیمانی درجهان (بزرگترین تشییع جنازه جهان)، نقش شهید سلیمانی وابومهدی المهندس بعنوان فرماندهان ارشد وموفق مقابله باداعش وگروه‌های تروریستی وایجاد امنیت برای مردم عراق وسوریه، راز محبوبیت شهید سلیمانی و نگاه شهید سلیمانی به حجاب وعفاف عناوین در نظر گرفته شده هستند.

رمضانی یادآوری کرد: آثار برگزیده و فاخر در کتاب و مجموعه‌ای با همین عنوان چاپ و منتشر می‌شوند ضمن اینکه در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌های موجود پیام رسان شاد بارگذاری، معرفی و منعکس خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار