استاندار گیلان مطرح کرد؛

تشدید مراقبت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت شکننده کرونایی در گیلان

استاندار گیلان در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در شهرستان‌های دارای وضعیت شکننده کرونایی استان، مراقبت‌ها باید تشدید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: اگرچه هیچ منطقه‌ای از استان در ۲ هفته اخیر در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشته، ولی برخی شهرستان‌ها از جمله لاهیجان با تعداد افزون بر ۵۰ بستری، شرایط شکننده‌ای دارند که نیازمند توجه بیشتر به الزامات بهداشتی است.

او با بیان اینکه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهم‌ترین اصولی است که انتظار داریم همچنان رعایت شود، بر لزوم تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی تمامی اقشار جامعه و پرهیز از عادی انگاری تأکید کرد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا در گیلان اظهار داشت: این واقعیتی غیرقابل کتمان است که بین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران، ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد.

زارع ادامه داد: طبق اظهار کارشناسان و پزشکان، بهترین راه مبارزه با ویروس استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او یادآور شد: کوچکترین غفلت و عدم رعایت دستورالعمل ها، مناطق زرد را به نارنجی تغییر می‌دهد و اگر این بی‌توجهی‌ها ادامه داشته باشد؛ شاهد بازگشت شرایط دشوار کرونایی خواهیم بود.

استاندار گیلان توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و نرم افزاری که نیروی انتظامی برای ارائه بسیاری از خدمات در بستر فضای مجازی طراحی کرده را گامی قابل تقدیر در این مسیر اعلام کرد.

زارع با اشاره به گذشت ۱۰ ماه از شیوع کرونا و سپری شدن بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی در این مدت، نگرش و سیره عملی رهبر معظم انقلاب در مقابله با ویروس کرونا را یادآور شد و بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مناسبت‌های پیش رو تأکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طرح غربالگری کنترل کووید ۱۹ با عنوان محله محور که به نام شهید سلیمانی مزین شده؛ با مشارکت سپاه و بخش‌های مختلف نظام سلامت و جمعیت هلال احمر با جدیت در حال اجرا است.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا در گیلان به پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت استان در اجرای این طرح تا زمان حاضر اشاره کرد و افزود: این طرح در ۳ حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی اجرا می‌شود.

زارع ادامه داد: فعالان طرح ملی شهید سلیمانی در تلاشند علاوه بر مقابله با همه‌گیری ویروس، از بار طاقت‌فرسا بر دوش کادر فداکار درمان بکاهند.

او از پایش مجدد افراد بالای ۶۳ سال استان از طریق طرح محله محور و همچنین با استفاده از سامانه علوم پزشکی و شناسایی زودهنگام و مداخله جدی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: انجام این طرح به یقین از گسترش ویروس به میزان قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.