استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس انجمن آسیایی اندومتریوز و ادنومیوزیس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سعید البرزی که در حال حاضر مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، به عنوان رئیس این انجمن معتبر آسیایی انتخاب شد.

این انجمن از صاحب نظران، متخصصان و دانشمندان رشته اندومتریوز تشکیل شده است.

دکتر البرزی مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تبحر قابل توجهی در زمینه تشخیص، درمان و جراحی اندومتریوز دارد.

بیماران زیادی از سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه به منظور درمان اندومتریوز به شیراز مراجعه می‌کنند و هفته‌ای ۱۰ تا ۱۲ عمل جراحی در این زمینه به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود.

به گفته این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اندومتریوز بیماری تهاجمی است که با وجود خوش خیمی همه اعضای حفره لگن را درگیر می‌کند که تشخیص و درمان به موقع آن مهم است.

البرزی رئیس انجمن آسیایی اندومتریوز و ادنومیوزیس افزود: حدود ۱۰ درصد جمعیت زنان کشور و فارس به این بیماری مبتلا هستند و گاهی تشخیص دیر هنگام باعث صدمه به اعضای داخل حفره لگن بیمار می‌شود.

او گفت: درد هنگام قاعدگی و مدفوع، درد‌های لگنی و ناباروی از جمله علائم این بیماری است و زنان باید این موارد را جد‌ی بگیرند و برای تشخیص زود هنگام به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با عوارض کمتری مواجه شوند.

سعید البرزی متخصص زنان و فلوشیپ ناباروی و فلوشیپ لاپاراسکوپی زنان و هیستروسکوپی است که مدیریت گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی، ریاست بخش اندومتریوز و لاپاراسکوپی زنان و هیستروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عضویت در هیأت رئیسه انجمن لاپارسکوپی زنان ایران، عضویت در کمیته علمی انجمن اندمتریوز و بیماری‌های رحمی اروپا و عضویت پیوسته انجمن جهانی اندومتریوز جزو فعالیت‌های فعلی وی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
زهرا پیروی
۰۵:۰۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام خدمت جناب دکتر البرزی من از مراجعه کنندگان قدیم هستم ودر حال حاضر مشکل دارم پارسال وقت گرفتم بعد از چهار ماه تماس گرفته شد بعلت سفر جناب دکتر دو هفته بعد مراجعه کنم و بالاخره موفق به ویزیت خدمتتون نشدم .الان مراجعه کردم وبرای یک سال دیگه حدود همین موقع وقت دادن .شرایطم مساعد نیست راهنمایی بفرمایید چگونه میشه زودتر حداقل همین امسال حضورت بیام تشکر از پاسخگوییتون
شماره تماسم
۰۹۳۸۹۹۱۵۴۵۰