دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از آغاز طرح پایش زندان‌ها در کرمانشاه خبر داد و گفت : براساس این طرح تعداد قابل توجهی از زندانیان شامل تخفیف، ارفاق و یا آزادی مشروط می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : طرح پایش زندان‌ها با دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه در سراسر کشور اجرا می‌شود و هدف از آن این است که یک زندانی حتی یک روز هم به ناحق در زندان نماند.

او گفت : همه از آزادی زندانیان و برطرف شدن مشکلات خانواده آن‌ها خوشحال می‌شوند، اما این کمک‌ها و بخشش‌ها برای زندانی‌هایی است که سابقه ندارند و جرایم آن‌ها غیرعمد است.

کرمی با اشاره به اینکه سیاست دستگاه قضایی همزمان با زندان‌زدایی برخورد قاطع، بازدارنده و عبرت‌آموز با اخلالگران اجتماعی، اقتصادی و جامعه است، افزود: برای کسانی که در روز روشن یا شب تاریک خانم یا آقایی را مورد حمله قرار می‌دهند، کتک‌کاری می‌کنند، دزدی و یا عربده‌کشی می‌کنند، نه تنها کمکی نخواهیم کرد بلکه اشد مجازات را برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

دادستان کرمانشاه بر توسعه و ترویج مسایل فرهنگی، تربیتی و برگزاری کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن در زندان‌ها تاکید کرد و افزود: مفاهیم قرآنی بسیاری از زندانیان را متحول می‌کند و زندانیانی که در این مسیر قدم بردارند تخفیفات و جوایز ارزشمند و شیرین‌تری دریافت خواهند کرد.

او بسیج را از ابتدای تاسیس تاکنون منشا خیر و برکت دانست و گفت: اکنون هم سازمان بسیج حقوقدانان در طرح آزادسازی زندانیان به دستگاه قضایی کمک می‌کند و پیش قدم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.