فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۲ تن و ۹۴ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

 سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های "سراوان" و " مهرستان" با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر، توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی از مناطق مرزی این ۲ شهرستان به مرکز کشور دست یافتند.

او افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "سراوان"، شب گذشته یک تیم از این باند مسلح را که با ۲ دستگاه وانت تویوتا در منطقه "کوه سفید" شهرستان در حال انتقال محموله مواد مخدر به سمت شهر "گشت" بودند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس با عوامل انتظامی درگیر شدند که پس از ساعتی درگیری با رها کردن خودرو‌های حامل مواد مخدر و بااستفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه فراری شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در این عملیات ۲ نفر از قاچاقچیان دستگیر و در ادامه در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، یک تن و ۷۱۶ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح گرینف و ۴۳ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری تصریح کرد: در ادامه این عملیات، بامداد امروز نیز مأموران انتظامی شهرستان "مهرستان" یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله یک دستگاه وانت تویوتا در محور" مهرستان- کافه بلوچی" در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این درگیری مسلحانه خودروی سوداگران مرگ توقیف و ۲ سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروی توقیفی ۳۷۷ کیلو و۹۳۰ گرم تریاک بهمراه یک قبضه سلاح کلاش و ۳۵ فشنگ جنگی کشف شد.

او  با اشاره به اینکه در مجموع ۲ تن و ۹۴ کیلو و ۷۸۰ گرم مواد افیونی کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان فراری ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار