مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه سوم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه سوم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۶۱ کیلو تریاک توسط تکاوران جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از کشف یک تن و ۶۱ کیلو مواد افیونی در درگیری پلیس با اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های"ایرانشهر، زاهدان، زابل، هیرمند، هامون و چابهار" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله مواد مخدر از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او گفت: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی و شبانه، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در یکی از محور‌های شهرستان " ایرانشهر" بودند، شناسایی و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ با مشاهده ماموران در حالیکه خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌ها به سمت مناطق صعب العبور و ارتفاعات اطراف متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: طی این عملیات با عکس العمل سریع مأموران در نهایت ۵ نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده آنان ۲۴۳ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، تکاوران انتظامی شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان طی عملیاتی هماهنگ با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله چند دستگاه خودروی پژو و یک دستگاه پراید در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی در یکی از محور‌های موصلاتی در جنوب استان بودند را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

او  بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین ماموران، به سمت آنان تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروی خود و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه عملیات برای دستگیری قاچاقچیان متواری، افزود: در این عملیات، مأموران انتظامی ضمن دستگیری ۵ قاچاقچی در بازرسی از ۶ دستگاه خودروی متوقف شده و همچنین بازدید از محل دپوی سوداگران مرگ ۸۱۷ کیلو و ۸۹۵ گرم تریاک، یک قبضه سلاح کلت کمری، یک تیغه خشاب و مقادیری مهمات جنگی کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام هر ۲ تیم از این باند، در مجموع یک تن و ۶۱ کیلو و ۲۷۵ گرم تریاک کشف شده است، گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر استان حضور فعال و گسترده دارد و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با قاطعیت تمام و سرسختانه با قاچاقچیان برخورد می‌کند و اجازه هیچ گونه تحرکی را به آنان نمی‌دهد. 

اختلاف ۲ همسایه رنگ خون گرفت

با سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "نیکشهر" متهم به قتل مرد ۳۶ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری "فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ساعت ۲۰:۱۰ مورخه بیست و هشتم آذرماه ماه، یک فقره نزاع منجر به قتل، در یکی از روستا‌های شهرستان نیکشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل، جسد مردی ۳۶ ساله که بر اثر ضربات چاقو به شکم و کمرش به قتل رسیده بود روئیت، و در برسی‌های بیشتر مشخص شد همسایه این فرد بدلیل اختلافی جزئی و پیش پا افتاده، پس از مشاجره لفظی، با او درگیر و با وارد کردن ضربات متعدد چاقو، او را به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ‌های موجود و انجام یکسری تحقیقات گسترده پلیسی، در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه این متهم ۲۰ ساله را در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی، و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه، به بزه ارتکابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۲۳ فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۲۳ فقره سرقت در اجرای مرحله نهم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  اظهار داشت: طرح ذوالفقار، طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.

او  افزود: دراجرای مرحله نهم این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۵ سارق سابقه دار، ۲۳ فقره انواع سرقت را شامل ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۱۱ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۱۲ خرده فروش موادمخدر، کشف ۶۶ کیلو ۱۰۹ گرم موادمخدر، ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق، توقیف ۳۹ دستگاه خودرو و ۱۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تداوم این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۲نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر شدند

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف با تلاش شبانه‌روزی پلیس در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۵ فقره سرقت نیز کشف شد.

سردار احمد طاهری اظهارداشت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سیستان و بلوچستان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه، طی یک هفته گذشته ۱۲ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، زابل، سراوان، خاش و چابهار با هماهنگی‌های قضائی در عملیات‌های متعدد این سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با دستگیری این سارقان ضمن کشف یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۱۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه، مقادیری وجه نقد به همراه سه قبضه اسلحه کمری، ۲۳ فشنگ جنگی بهمراه تعدادی چاقو و قمه کشف شد.

او تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه،۲ فقره سرقت به عنف مغازه، یک فقره سرقت به عنف خودرو، ۲ فقره سرقت به عنف موتورسیکلت، یک فقره قاپ زنی، و هفت فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

سردار طاهری با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار