رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۶ هزار و ۷۹۳ تست مثبت این ویروس در استان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ثبت ۲۶ هزار و ۷۹۳ تست مثبت کرونا در استان گفت: در حال حاضر فقط شهرستان تاکستان به لحاظ میزان مبتلایان به کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و وضعیت سایر شهر‌های استان زرد است.

او اضافه کرد: استان قزوین از نظر تخت‌های آی سی یو از میانگین کشوری پایین‌تر است و با پیگیری‌های به عمل آمده ۸۰ تخت آی سی یوی دیگر هم به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه استان قزوین بعد از تهران، بیشترین بیمارستان‌های خصوصی را در کشور دارد، گفت: بیمارستان‌های خصوصی استان برای پذیرش بیماران کرونایی بی میل هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان قزوین ۱۶ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از خدمات بیمارستانی در استان، بهره‌مند شده اند.

نامدار گفت: در حال حاضر ۲۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

جمالی پور، استاندار قزوین هم گفت: برای واحد‌های تولیدی بزرگ باید تدبیری اندیشه شود تا تست‌های رپید و یا پی سی آر بیشتری از کارگران و کارمندان بگیرند.

استاندار خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی من از دانشگاه علوم پزشکی این است که تست‌های رپید و پی سی آر را افزایش دهد و اگر تا کنون این امر اجرا نشده است باید دلیل قانع کننده‌ای را ارائه دهند.

سرهنگ مرادی نماینده سپاه صاحب الامر (عج) استان در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نیز گفت: ۴۸۲ گروه تاکنون در استان قزوین بسته‌های معیشتی به ارزش ۵۶ میلیارد ریال را به دست نیازمندان رسانده اند.

وی افزود: ۳ هزار تست کرونا هم از طرف پایگاه‌های بسیج در درب منازل انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.