۱۰ درصد از عملیات امدادی کشور از اول امسال تا پایان آذر در مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ۱۰ درصد از عملیات امدادی کشور از اول امسال تا پایان آذر در مازندران انجام شد، گفت: امدادگران و نجاتگران این جمعیت در این مدت ۲ هزارو ۱۰۳ عملیات امدادی انجام دادند.

او افزود:هلال احمر استان در این مدت به ۷ هزار و ۱۳۹ نفراز متاثرین و مصدومان حوادث مختلف خدمات لازم را ارائه کرد.

دکتر غلامعلی فخاری با اشاره به ممنوعیت هرگونه سفر با توجه به محدودیت‌های کرونایی، گفت:برهمین اساس مجموع عملیات امدادی هلال احمراستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد کاهش داشته است.

او افزود: ارائه خدمات امدادی به ۹۵۶ حادثه جاده‌ای و یک هزار و ۱۴۷ حادثه غیرجاده‌ای و همچنین ارائه خدمات مورد نیاز به ۵۸۹ نفر از مراجعین به پایگاه‌های امداد ون جات از مهمترین خدمات امدادی هلال احمرمازندران در این مدت بوده است.

فخاری گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۸۴۷ نفر نیز بصورت سرپایی خدمات مورد نیاز خود را از عوامل امداد و نجات هلال احمر استان دریافت و یک هزار و ۱۵۶ نفر از مصدومان حوادث مختلف نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

او افزود: ۳۵ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری این جمعیت بهره‌مند گردیده و در ۴ عملیات نیز از ظرفیت بالگرد امدادی هلال احمر استان استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: بررسی آماری نشان می‌دهد بیشترین عملیات امداد جاده‌ای مربوط به شهرستان‌های بهشهر، سوادکوه و نکا و همچنین بیشترین عملیات غیرجاده‌ای نیز مربوط به شهرستان‌های بهشهر، نکا و نوشهر بوده است.

دکتر فخاری افزود: جمعیت هلال احمر استان در زمینه انجام عملیات امداد و نجات و نیز پاسخگویی به فوریت‌های امدادی شهروندان، در شمار استان‌های برتر کشور قراردارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.