امام جمعه قم گفت:دشمن چه با رویکرد بایدن و چه ترامپ تفاوتی ندارد و هر دو بر تحریم ملت ایران تاکید دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی ،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی ایراد شد،گفت: ملت ایران چهار سال است که منتظر رفع تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، اما راه عبور از تحریم ها غلبه بر تحریف‌ها است.

او افزود: آنچه وظیفه دولت و ملت است، خنثی کردن تحریم‌ها و تاکید بر اقتصاد مقاومتی، استحکام درون زا و تاکید بر وحدت ملی است.

سعیدی با بیان این که مقاومت و ایستادگی، پل پیشرفت و عدالت است و نباید با توهم تفاوت تیم بایدن و ترامپ دل به مذاکره داد و فریب برجام ۲ و ۳ را بخوریم،گفت: دشمنان چه با رویکرد ترامپ و چه با رویکرد بایدن هیچ تفاوتی با هم ندارند.

امام جمعه قم ادامه داد: تجربه برجام یک می‌گوید دشمن چه با رویکرد بایدن و چه ترامپ تفاوتی ندارد و هر دو بر تحریم ملت ایران تاکید دارند.

او افزود: هر دو جناح قدرت در آمریکا علیه منافع ملت ایران است و بر تحریم‌های ظالمانه اصرار دارند.

امام جمعه قم با بیان این که امروز شهیدان قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و محسن فخری زاده در میان ملت‌های مقاوم تکثیر شده اند.

سعیدی بر انتقام سخت از آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده تاکید کرد و گفت: انتقام این شهیدان بزرگوار از جنس انتقام نرم افزاری در کنار انتقام سخت افزاری است و ما باید با رسیدن به پیشرفت و اقتدار در تمامی عرصه ها، خروج آمریکایی‌ها از منطقه و سقوط رژیم جنایتکار صهیونیستی را هموار کنیم.

او  با بیان این که در جنگ همه جانبه استکبار علیه ملت ایران و محور مقاومت، پرچم انتقام شهید سلیمانی در میدان علم و عمل به دست پرتوان مقاومت برافراشته شده است،گفت: ما باید امروز معرفت و آگاهی خود را نسبت به مسائل روز و احکام دین بالا ببریم.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود فتنه پیچیده سال ۸۸ را مورد توجه قرار داد و گفت: مستکبران غربی در این فتنه همه پیاده نظام و مزدوران خود را به همراه فریفتگان و جداشدگان از ملت ایران، با رمز تقلب در انتخابات به خیابان‌ها آوردند.

سعیدی در ادامه افزود: آن گاه که فتنه گران هتاکی‌ها و جسارت‌ها را در روز عاشورا به سمت هیئت‌های مذهبی و شعائر دینی سوق دادند، ملت غیور ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی حماسه ماندگار یوم الله ۹ دی را آفریدند و بساط فتنه را جمع کردند.

او با اشاره به عظمت و حماسه بی نظیر مردم کشورمان در یوم الله نهم دی ماه گفت: نهم دی ماه نشانه بصیرت، اقتدار و روحیه انقلابی مردم ایران و پیوند عمیق امت و امامت بود، اما یادمان باشد که ۹ دی تکرارپذیر است و هرگاه دشمنان بخواهند در برابر ارزش‌ها و هویت و عزت ملت ایران توطئه‌ای راه بیندازد، باز هم ملت ایران آماده خلق ۹ دی دیگری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار