معاون خدمات شهری شهرداری قم از افزایش نظارت بر روزبازار‌های استان برای رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم با ارائه گزارشی از وضعیت روزبازار‌های قم اظهار کرد: ساماندهی روزبازار‌ها و فروشندگان محلی در قم به ویژه در حوزه زیرساختی و نظم دهی به فعالیت آنان از دو سال پیش آغاز شده است.

او افزود: بررسی‌ها در آن مقطع نشان داد که ۱۳ روزبازار در قم وجود دارد که سابقه فعالیت برخی از آنان به ۲۳ سال قبل بر می‌گردد.

سامع اضافه کرد: از این تعداد روزبازار، دو مورد تعطیل شد و انتقال ۵ مورد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت و به وقوع پیوست.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین بیان کرد: معضلات قبلی روزبازار‌ها به ویژه در نظم ساختاری و زیرساختی به کلی مرتفع شده است، اما در عین حال باید اذعان داشت که برخی از روزبازار‌های قم همچنان به تغییر وضعیت به حالت مطلوب‌تر نیاز دارند که روزبازار‌های تهرانی مقدم، جمهوری و کلهری از آن جمله است.

او عنوان کرد: از اسفندماه پارسال و هم زمان با آغاز شیوع بیماری کرونا، بحث ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت روزبازار‌ها باز هم مورد توجه ویژه قرار گرفت و مقرر شد تا ساعت کاری و تعداد این روزبازار‌ها محدود شود.

سامع افزود: همچنین برای افراد فعال در این اماکن، کارت تردد صادر شد تا امکان نظارت بهتر و بیشتر وجود داشته باشد.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به این که رعایت فاصله گذاری و نفروختن محصولات فله بخش دیگری از قوانین فعالیت در روزبازار است، تصریح کرد: اطلاع رسانی قوانین و مقررات کرونایی به افراد فعال در این اماکن به شکل مستمر و در عین حال، حضور و فعالیت ناظرانی از مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و برخی دیگر از نهاد‌های مسئول در این حوزه ادامه دارد.

او تأکید کرد: مجموعه مدیریت استان بر این نکته اذعان دارد که ساماندهی روزبازار‌ها بهتر از تعطیل کردن آنان است، اما در عین حال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت مردم نیز از اولویت‌های غیرقابل انکار است.

سامع در ادامه سخنان خود بیان کرد: نظارت‌های روزمره بر فعالیت روزبازار‌ها به شکل جدی تر در حال اجرا است و این نظارت‌ها، تذکر‌ها و اخطار‌های مختلفی را نیز به دنبال داشته است.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: البته اگر تذکر‌ها و اخطار‌ها به نتیجه مطلوب نرسد، آن گاه اسامی افراد خاطی در لیست ورود ممنوع روزبازار درج و از ادامه فعالیت این افراد جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار