جوانی ۲۱ ساله در درمیان، با پشتکار و تلاش معلولیت را بالی برای پرواز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،عبدالمجید جوانی ۲۱ ساله است که وقتی تنها یک سال داشت به علت تشنج ناشنوا و ناتون از سخن گفتن شد ولی خلاقیت او از همان کودکی نمایان بود.

جوان ناشنوای درمیانی که تنها ۵ کلاس سواد دارد برای بیان توانمندی هایش توانسته با استفاده از وسایل دورریختنی چندین اثر کاربردی بسازد .

او گفت : درحال حاضر  کارهای پایانی ماشینی را انجام میدهم که با استفاده از لوازم دور ریختنی ساختم ، تمام قسمت های کار از جمله سیستم کلاج و ترمز زایده ذهن خودم است.

عبدالمجید افزود : در حال حاضر ۸۰درصد کار ساخت ماشین به اتمام رسیده و تنها ۲۰ درصد دیگر باقی ‌مانده که طی یک‌هفته آماده می شود.

او برای آینده هم ایده هایی داشت و می گفت : می خواهم در آینده ماشین یا موتوری بسازم که برای حرکت تنها از نور خورشید استفاده کند.


بیشتر بخوانید


اراده و تلاش عبدالمجید باعث شده تا تجهیزاتی از جمله دستگاه‌های دارای توربین بادی ، جرثقیل کوچک و دستگاه جوجه کشی  بسازد.

حسینی مقدم رییس اداره بهزیستی درمیان در خصوص اختصاص تسهیلات اشتغال به این جوان گفت : عبدالمجید هرگونه تقاضای تسهیلات داشته باشد در حداکثر سقف با  آن مساعدت می‌شود.

عبدالمجید معلولیت را بالی کرد برای پرواز امروز او خلاقیت و همت داشت، اما فردای او نیازمند حمایت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار