رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تداوم کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان مهاباد، این شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی، شهرستان مهاباد از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

آقازاده افزود: ۱۶ شهرستان استان جزو شهر‌هایی با وضعیت زرد محسوب می‌شوند که ماکو، شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، سلماس، ارومیه، اشنویه، نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، بوکان، تکاب و شاهین‌دژ در این دسته قرار دارند و هم اکنون از ۱۷ شهرستان استان، تنها خوی در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: با اعمال محدودیت‌های کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آذربایجان‌غربی از سوی مردم، از دو هفته گذشته هیچ شهر قرمزی در استان وجود نداشته است و همچنین آمار‌ها حاکی از کاهش تعداد بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌ها در استان را دارد.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۳ هزار و ۳۳۹ نفر با کرونا در آذربایجان غربی جان باخته اند و ۹۸ هزار و ۷۷۶ نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی بیان داشت: همکاری مردم در رعایت محدودیت‌های کرونایی خوشبختانه اثر بخش بوده است.

آقازاده ادامه داد: البته همراهی مردم باید ادامه یابد تا دوباره به وضعیت قرمز برنگردیم که در آن صورت، مشکلات مربوط به شیوع کرونا دوباره بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.