معاون صید و بنادرماهیگری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سه دستگاه پمپ فشار قوی اطفای حریق دربزرگترین اسکله صیادی استان سیستان وبلوچستان( کنارک) تعمیر و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

عطاالله رئیسی معاون صید و بنادرماهیگری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سه دستگاه پمپ فشار قوی اطفای حریق دربزرگترین اسکله صیادی استان سیستان وبلوچستان( کنارک) تعمیر و به زودی راه‌اندازی می‌شود تا در مواقع آتش سوزی اقدامات سریع انجام و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

عطاالله رئیسی اظهار داشت: سه دستگاه پمپ فشار قوی اطفای حریق اسکله کنارک که به دلیل هوای شرجی بندر و نگهداری غیراصولی دچار نقص فنی شده بود بعد از ۱۰ سال با همکاری بهره‌بردار تعمیر و به زودی وارد مدار خواهند شد.

او  افزود: این پمپ ها داری ۶ نازل برداشت با فاصله هر نازل ۳۰ متر است و می توانند طول ۲۳۰ متری اسکله را پوشش دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: این پمپ ها قدرت پرتاب آب تا شعاع بیش از ۱۲۵ متر را دارند که خود حرکتی بزرگ برای اطفای حریق است.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار نیروهای متخصص وآموزش دیده آتش نشانی در اسکله های کنارک، بریس، پسابندر، کلات و پزم مستقر می شوند، افزود: تمامی صیادان در رعایت اصول ایمنی اهتمام جدی داشته باشند و رعایت تمامی اصول صید وصیادی را رعایت کنند تا شاهد حوادثی جبران ناپذیر نباشیم.

رئیسی از بازدید های دوره ای کارشناسان به صورت سرزده از اسکله های زیرپوشش و تجهیز سایر اسکله ها به مجهزترین امکانات آتش نشانی خبر داد و گفت: بیمه لنج های صیادی و قایق ها و سرنشینان آنها باید مورد توجه صیادان باشد و کسانی که این موارد را رعایت نکنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

او تصریح کرد: براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه دار با ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار