سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند .

محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۴ نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان مراجعه کرده‌اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۳۹ نفر در بخش عادی و ۹ نفر در بخش آی سی یو بستری شده‌اند، گفت: از مجموع بستری شدگان در بیمارستان‌های استان همدان حال ۳۱ نفر وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تعداد موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان همدان از ابتدای شیوع این ویروس تا امروز به ۹ هزار و ۸۰۲ مورد رسیده است، گفت: ۱۵ نفر در استان همدان در شبانه روز گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طاهری گفت: از ابتدای سال تاکنون جان باختگان کرونا به یک هزار و ۴۱۲ نفر رسیده است .

او با اشاره به آمار کرونا در شهرستان ها گفت : اسدآباد ۳۵۷ نفر، بهار ۵۶۰ نفر، تویسرکان ۶۰۳ نفر، در رزن ۳۹۰ نفر و در شهرستان درگزین ۱۶۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: فامنین ۱۷۲ نفر، کبودرآهنگ ۶۱۷ نفر، در ملایر یک هزار ۸۳۵ نفر، نهاوند یک هزار و ۹۳ نفر و در همدان سه هزار و ۷۳۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

طاهری با بیان اینکه مبتلایان خارج از استان نیز ۲۶۸ نفر بوده‌اند، گفت: ۵ مرحله برای کنترل بیماری کرونا شامل شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبودیافتگان و ردیابی مبتلایان ضروری است و تا زمانی که این ۵ اصل به درستی انجام نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم آمار مرگ و میر کاهش یابد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.