فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان پس از حادثه زلزله ۹۶ و سیل ۹۸، گفت : مردم سرپل ذهاب با تمام توان برای سازندگی این شهرستان تلاش کرده اند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزادی پور فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان پس از حادثه زلزله ۹۶ و سیل ۹۸، گفت : مردم سرپل ذهاب با تمام توان برای سازندگی این شهرستان تلاش کرده اند و در حال حاضر مشکل اساسی آن‌ها سررسید تسهیلات دریافتی برای ساخت منازل مسکونی است.

او با اشاره به حمایت بهزیستی سرپل ذهاب از ۲۱۹۴ مددجو توانبخشی، گفت : درحال حاضر با توجه به تعداد بالای پشت نوبت مستمری انتظار می‌رود در این زمینه توجه ویژه‌ای از سوی ستاد مدیریت کل بهزیستی استان باشد.

فرزادی پور خواستار اجرای طرح‌های مطالعاتی مقابله با آسیب‌های روانی و تاب آوری اجتماعی توسط بهزیستی با استفاده از ظرفیت روانشناسان و مددکاران برای کاهش آلام مردم سرپل ذهاب شد و افزود: با توجه به اینکه اوضاع مردم پس از این حوادث از نظر روحی و روانی و مشکلات مادی شکننده است این شهرستان می‌تواند پایلوت اجرای این طرح‌ها باشد.

جامعه هدف بهزیستی بیشتر از مابقی شهروندان در بحران‌ها دچار آسیب شدند

محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به بحران اولیه زلزله و همچنین بحران‌های اقتصادی و اجتماعی پس از آن برای مردم سرپل‌ذهاب اشاره داشت و گفت: جامعه هدف بهزیستی بیشتر از مابقی شهروندان در این بحران‌ها دچار آسیب شدند و با توجه به اینکه شهرستان سرپل ذهاب از نظر تعداد معلولان آمار بالایی دارد، بنابراین برای حل مشکلات نیازمند توجه ویژه و تعامل دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی است.

این مسئول به اعزام تیم‌های محب متشکل از روانشناسان متخصص به تمام نقاط شهرستان سرپل ذهاب از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه برای آرام سازی مردم آسیب‌دیده زلزله اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار خوبی بود و نتایج مثبتی به همراه داشت و راه اندازی مراکز مشاوره و حمایت جهت تداوم فعالیت‌های اورژانس اجتماعی برای مداخله بهنگام و کنترل آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست.

او از اختصاص اعتبار جهت پرداخت کمک موردی و هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.