فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان از تشکیل ۷۵ تیم متشکل از نیرو‌های داوطلب بسیج و شبکه بهداشت و درمان برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ علی دستوری،فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۷۵ پایگاه مقاومت به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده است و ۷۵ محله را در شهرستان سیرجان در طرح خانه به خانه تحت پوشش قرار داده اند.

او افزود: کارگروه‌های محلات هم به تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تقسیم شده اند و مراحل این طرح روند خوبی را طی می‌کند و این طرح به صورت خانه به خانه در حال انجام است و هدف اصلی طرح کنترل بیماری کووید ۱۹، کاهش مراجعان به بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر است.

سرهنگ دستوری گفت: در این طرح اگرافراد در غربال گری نیاز به قرنطینه یا بستری در بیمارستان داشته باشند اقدام می‌شود و حتی اگر مکانی برای قرنطینه هم در خانه نداشته باشند نقاهتگاه تدارک دیده شده در اختیار این افراد قرار می‌گیرد واگر کسی را هم برای سرپرستی نداشته باشند با کمک بسیجیان در قرنطینه می‌مانند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان اظهار کرد: افراد بالای ۵۰ سال ، خانم‌های باردار و  سالخوردگان تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند و این طرح با موفقیت در سطح شهرستان در حال اجرا است که طی گذشت یک ماه از آن ۵۰ در صد پیشرفت عملیاتی و اجرایی داشته است.

سرهنگ دستوری گفت: در این طرح زنجیره انتقال و تماس افراد مبتلا به ویروس کرونا با افراد در معرض خطر با مشارکت کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به صفر خواهد رسید و با همکاری مردم وضعیت سفید را در شهرستان دنبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان از فعالیت گسترده قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی در این طرح خبرداد و گفت: از ابتدای طرح حاج قاسم ۷۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین آسیبب دیدگان از کرونا توزیع شد و ۷۴ تیم حمایتی، ۱۴ تیم نظارتی و ۳۵ تیم مراقبتی پشتیبانی‌های لازم را انجام داده اند.

سرهنگ دستوری گفت: بسیجیان ما در این طرح در بخش‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی و معیشتی فعالیت دارند و تیم‌های نظارتی ما در مکان‌های پرتردد، بازار و معابر ورود پیدا کردند و افراد را توصیه و ملزم به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، و رعایت فاصله اجتماعی می کنند.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کمک به کادر درمان شهرستان سیرجان و برای جلوگیری از شیوع کرونا در منطقه به‌صورت غربالگری خانه به خانه ادامه دارد وپیشگیری و آگاهی‌بخشی، غربالگری، آموزش و کنترل بیماری با کمک بسیجیان، پزشکان و پرستاران به‌صورت خانه به خانه تا ریشه کن شدن کووید ۱۹ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سلامت جامعه ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار