مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماهه گذشته ۱۰۸ هزار و ۹۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  در ۹ ماهه گذشته تعداد ۶۵ هزار و ۸۳۰ کامیون از مرز نوردوز و ۴۲ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون از مرز جلفا تردد کردند گفت: ۳۳ هزار کامیون عبوری از مرز نوردوز و ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون عبوری از جلفا ایرانی و بقیه خارجی هستند.

او با اشاره به اینکه میزان تردد کامیون ایرانی از مرز جلفا ۱۴ درصد و از مرز نوردوز ۵۹ درصد افزایش داشته است گفت:در ۹ ماهه گذشته میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۶۸۶ هزار و ۹۱۶ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۱ هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در ۹ ماهه گذشته میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۸۹ هزار و ۹۱۳ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

علیزاده افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر ۳۸ هزار و ۴۰۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.