رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با دانستن اصول رانندگی می‌توانید جلوی خطرات احتمالی قبل از مسافرت در شرایط سخت را بگیرید.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: قبل از مسافرت در فصل زمستان حتماً یکبار به طور آزمایشی زنجیر‌چرخ خود را بسته و آچار‌های مورد نیاز را همراه داشته باشید و از سالم بودن قسمت‌های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن اطمینان حاصل کنید.

خادمی با بیان اینکه حتما قبل از سفر وسایل ایمنی نقشه محل و شماره تلفن‌های مراکز ضروری را فراموش نکنید، افزود: به همراه داشتن وسایل گرمایشی اعم از پتو و... مقداری آب و آذوقه ضروری است.

او اضافه کرد: داشتن لاستیک زاپاس سالم و جک آماده در شرایط اضطراری و همراه نداشتن چراغ روشنایی می‌توان از مخلوط تعدادی قند و خاکستر به عنوان شمع برای روشنایی استفاده نمود.

این مقام مسئول اذعان کرد: برای یخ نزدن شیشه اتومبیل از چسباندن یک تکه مقوا یا روزنامه استفاده شود در صورت یخ زدگی شیشه نباید از برف پاکن که احتمالاً لاستیک شیشه شور نیز یخ زده استفاده کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد تصریح کرد: همچنین رانندگان باید نحوه ترمز گرفتن در زمین‌های خیس و یخ زده را با تمرین کردن قبل از مسافرت یاد بگیرند. توجه به نقاطی که احتمالاً در اثر بارش سنگین برف علائم راهنمایی و رانندگی را پوشیده و محل‌هایی که احتمال ریزش کوه و سقوط بهمن می‌رود را مد نظر قرار دهید.

خادمی گفت: در صورتی که قفل اتومبیل یخ زده باشد می‌توانید از حرارت یک کبریت، فندک، آب جوش و یا حرارت دهان استفاده کنید.

او خاطر نشان کرد: هنگام مسافرت به مناطق سردسیر و کوهستانی در خصوص غافلگیر نشدن در برف و سرما و نیاز به تولید گرما می‌توان از قبل چند آجر بهمنی را در نفت مدتی قرار داده و آن‌ها را در فویل نگه دارید چنانچه در مکانی نیاز به حرارت داشته باشید هرکدام حداقل ۲ ساعت خواهند سوخت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد یادآور شد: شهروندان از سفرهای غیرضروری جدا خودداری و در صورت نیاز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.