سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از نظارت بر عدم توزیع و عرضه مکمل ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زینب جوانمردی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دیروز بازرسی از باشگاه های ورزشی شهرستان در قالب گشت مشترک کارشناسان واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی و مکمل ها معاونت غذا و دارو ،معاون اداره ورزش و جوانان و سربازرس فرمانداری ویژه شهرستان آبادان انجام شد.

او اظهار داشت: بازرسی  های مذکور به منظور نظارت بر عدم توزیع و عرضه مکمل ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد که موارد تخلف صورتجلسه شد و نتایج بازرسی صورت گرفته متعاقبا به اطلاع اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان خواهد رسید.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در ادامه بازرسی از ۹ باشگاه ورزشی در هفته های قبل ، دیروز از ۹ باشگاه ورزشی دیگر نیز به طور کاملا  سرزده بازرسی بعمل امد و با تعدادی که اقدام به فروش این مکمل ها  کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفت.

جوانمردی توصیه کرد: با توجه به عوارض جبران ناپذیر تجویز و  مصرف خودسرانه مکمل ها و علی الخصوص وجود مکمل های تقلبی، تنها محل مجاز عرضه و فروش مکمل داروخانه  و تحت نظارت داروساز می باشد  و محل های غیر از داروخانه که به عنوان محل فروش این مکمل ها فعالیت می کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

او در پایان تاکید کرد:  مصرف کنندگان مکمل ها حتماً  باید محصولات را از داروخانه تهیه  کرده و می توانند اصالت مکمل ها را از طریق برچسب TTAC  با شماره تماس ۰۲۱۶۱۸۵ و شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲  و یا سامانه www.ttac.ir  استعلام نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.