رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان گفت: در ۹ ماهه امسال، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی شهرستان پرداخت شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   میثم زارع رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان گفت : این تسهیلات در قالب وام‌های ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون ریالی به ۲۰ صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی شهرستان پرداخت شد.

او افزود : با توانمندسازی اقشار کم‌درآمد شهرستان از طریق تکیه‌بر مشاغل خانگی و فعالیت در حوزه صنایع‌دستی، می‌توان اقتصاد این خانواده‌ها را بهبود داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان گفت : شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان با هدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی در اهم برنامه‌های این اداره است.

شهرستان شیروان در گوشه شمال شرقی استان، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به شهرستان بجنورد محدود می‌شود و گلیم، جاجیم، تولیدات چرمی و مصنوعات چوبی ازجمله محصولات صنایع‌دستی در این شهرستان است.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.