مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: تفاهم‌نامه همکاری این اداره‌کل با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امضا شد.

به‌گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت : این تفاهم‌نامه با هدف زمینه‌سازی ارتقای سطح مطالعه مفید و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، منعقد و امضا شد.

او افزود: همکاری مشترک در برگزاری برنامه‌های آموزشی و جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی، همکاری در اجرای پروژه‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط برای کارکنان تأسیسات و واحد‌های زیرمجموعه و استفاده از امکانات آموزشی طرفین ازجمله موضوعات موردتفاهم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: «معرفی آثار و برنامه‌های علمی و پژوهشی این اداره‌کل به اعضا و مراجعین کتابخانه‌های عمومی، مشارکت در راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی کتابخانه‌ای در کتابخانه تخصصی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد و مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در لابی هتل‌ها و مراکز اقامتی با نظر و هدایت متقاضیان نیز در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خالی بنا‌های تاریخی مرمت‌شده در سطح استان و پیشنهاد برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی روستایی در این فضا‌ها از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است گفت : مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در لابی هتل‌ها و مراکز اقامتی با نظر و هدایت متقاضیان، مشارکت در برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نشست کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، همایش‌ها و جشنواره‌های مشترک با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.