ماشین سازی و سپاهان در روز عجیب و غریب تبریز و جشنواره‌ای از پنالتی‌ها به تساوی پرگل ۳-۳ رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دیدار دو تیم ماشین سازی تبریز و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال درحالی با تساوی ۳-۳ به پایان رسید که با اعلام ۵ پنالتی از سوی داور برای هردو تیم، یکی از عجیب و بی‌سابقه‌ترین رقابت‌های تاریخ لیگ را رقم خورد که سهم ماشین سازی ۳پنالتی و سپاهان ۲پنالتی بود.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان که پس دو پیروزی پیاپی به دنبال سومین برد متوالی‌اش بود بازی را خیلی خوب آغاز کرد و دقیقه ۲۳ روی یک حمله صاحب ضربه پنالتی شد که سجاد شهباززاده با گل کردن این توپ سپاهان را پیش انداخت و به هفتمین گل خود در این فصل رسید.

در ادامه جریان بازی به‌سود طلایی‌پوشان پیش رفت، سروش رفیعی با یک شروع مجدد سریع توپ را به داخل محوطه ماشین سازان رساند و در نهایت گئورگی گولسیانی، کاپیتان سپاهان توپ را به تور چسباند و در دقیقه ۳۵، نتیجه ۲ بر صفر شد.

روند بازی با حمله ماشین سازان تغییر کرد و این‌بار در دقیقه ۴۱ پنالتی برای میزبان اعلام شد، پیمان بابایی با وارد کردن توپ به دروازه نیازمند ماشین سازی را به بازی برگرداند.

اما این پایان کار در نیمه اول نبود، دقیقه ۴۴ بازهم داور نقطه پنالتی را به‌سود سپاهانی‌ها نشان داد و دبل شهباززاده اختلاف را دوباره به عدد ۲ رساند و نیمه اول با نتیجه سه بر یک به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم، بازی متعادل دنبال شد؛ تیم میزبان با یک حمله تند و تیز مدافعان سپاهان را وادار به خطای پنالتی کرد و سعاد وفاپیشه داور جوان لیگ در آزمونی سخت، برای چهارمین مرتبه نقطه پنالتی را نشان داد و پیمان بابایی درحالی دروازه نیازمند را گشود که دروازبان سپاهان پنالتی را مهار کرده بود اما برگشت آن تبدیل به گل شد.

در دقیقه ۷۶، این جشنواره پنالتی‌ها ادامه پیدا کرد، پنجمین پنالتی مسابقه به‌دلیل بی‌احتیاطی مدافعان سپاهان، سهم ماشین سازان شد و پیمان بابایی با یک ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی هتریک کرد در نهایت تیم میزبان در یک بازی عجیب، پرگل، پرپنالتی و دراماتیک ۳ امتیاز را از سپاهان گرفت و یک امتیاز سهم هر دو تیم شد.

یکی از نکات جالب و مهم دیدار ماشین سازی و سپاهان به‌ثمر رسیدن هر سه گل طلایی‌پوشان از سمت چپ تیم میزبان بود و این آنالیز دقیق و حساب‌شده کادرفنی سپاهان را نشان می‌دهد؛ اما ضعف در خط دفاعی ۳ امتیاز مهم این دیدار را از سپاهان گرفت تا آن‌ها به یک امتیاز رضایت بدهند و البته از رسیدن به صدر بازمانند.

همچنین برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در یک مسابقه ۵ پنالتی گرفته شد که رکوردی بی‌سابقه در لیگ را به ثبت رساند.
سجاد شهباززاده نیز با دبل در این دیدار و ثبت یکی از بهترین آمارهای گلزنی خود در سال‌های گذشته با ۸ گل زده به یک قدمی صدر جدول گلزنان رسید.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.