آیت الله علم الهدی گفت: در تمام دوران تاریخ اسلام تاکنون هر ضربه مهلکی که بر پیکر دین وارد شده، عامل اصلی آن بی‌بصیرتی خواص بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه در سال ۸۸ نظام را تا لب پرتگاه سقوط کشاند سکوت خواص بود ، گفت: کسانی که روزی در کنار امام خمینی (ره)، پشتیبان انقلاب اسلامی بودند و فتنه بنی صدر را از بین بردند در این ماجرا سکوت کردند.

او افزود: فتنه سال ۸۸، فتنه‌ای بود با طراحی انگلیس و پشتیبانی آمریکا که می‌خواستند ستون خیمه نظام را ساقط کنند. در آن سال بعضی از خواص حوزوی، حتی بزرگانی که در صدر مراجع و گروه‌های سیاسی سطح بالا بودند و افرادی که حرف و نظر آن‌ها برای مردم راهنما بود، در مقابل فتنه سکوت کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر بصیرت‌افزایی معجزه‌آسای رهبری و رشد سیاسی مردم نبود بلایی بر سر ما می‌آمد که در صدر اسلام آمد. تمام دوران تاریخ اسلام تاکنون هر ضربه مهلکی که بر پیکر دین وارد شده، عامل اصلی آن بی‌بصیرتی خواص بوده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در صدر اسلام سکوت خواص، امر را برای مردم مشتبه کرد. اگر خواص وارد عرصه نشوند و نخبگان در عرصه نباشند، دشمن با یک فتنه همه چیز را از هم می‌ریزد. در صدر اسلام هم اگر بصیرت‌افزایی حضرت زهرا (س) نبود اساس مکتب ساقط می‌شد.
 

بیشتر بخوانید


او به نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اشاره و بیان کرد: این شهید عزیز در تداوم مبارزه و جهاد خود به فرمانده ای تبدیل شد که امت اسلام را از چنگ دشمن نجات داد. او جبهه نبرد را تا کنار دریای مدیترانه پیش برد و نقش مهمی در حفظ جبهه مقاومت ایفا کرد. آن شهید فردی دارای بصیرت و انقلابی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: ما هم در کارنامه سربازی خود برای امام زمان (عج) باید ببینیم چقدر بصیرت داشته‌ایم و برای مردم بصیرت‌افزایی کرده  و جریان‌های سیاسی را در پای ولایت نگه داشته ایم.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: نقد انقلابی بدون تحلیل و بررسی انقلابی غلط است. نقد کردن اشکالی ندارد، اما نباید با منصوب ولایت مقابله کرد.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.