مهم‌ترین حوادث ۹ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۹ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

در بازرسی از نیسان، ۱۲۸ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۱۲۸ کیلو تریاک در محور بندرعباس-داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "داراب" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک دستگاه وانت نیسان قصد انتقال تریاک به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محور "بندرعباس-داراب" اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو وانت نیسان حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۱۲۸ کیلو تریاک کشف و در این رابطه ۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی تصریح کرد: هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۵۰ راس گوسفند قاچاق 

سرپرست فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۵۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور اظهار داشت: در پی اخبار و گزارش واصله مبنی بر دپو و نگهداری گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در یکی از محله‌های شهرستان جهرم، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و پارس که قصد بارگیری ۵۰ راس احشام قاچاق و انتقال آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را داشتند توقیف کنند.

سرپرست فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۸ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف نیسان حامل ۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تیزهوشی مأموران یگان امداد این شهرستان، ابزار آلات برقی و دستی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران یگان امداد کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران یگان امداد در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۱۲ عدد انواع چراغ قوه، ۲۴۰ عدد ماشین حساب و ۱۲۰ عدد چراغ LED را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: یک متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زراعتیان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فعالیت مجرمانه قاچاقچیان، افراد سودجو و قانون گریز مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مرگ خاموش یک قربانی گرفت

فرمانده انتظامی فسا گفت: مرگ خاموش باعث شد پیرزن ۸۶ ساله فوت کند و شوهرش نیز روانه بیمارستان شود.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی منجر به فوت در "زاهدشهر" فسا، بلافاصله ماموران کلانتری به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور عوامل انتظامی و تیم امدادی، مشخص شد پیرزنی ۸۶ ساله به علت استفاده از وسایل گرمایشی فاقد دودکش و هواکش استاندارد فوت کرده و همسر ۸۶ ساله وی نیز دچار مسمومیت شده است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه فرد مسموم به بیمارستان منتقل و متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست قبل از استفاده از وسایل گرمایشی، حتما شرایط ایمنی آن را مورد بررسی قرار دهند.

کشف لودر ۵ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: ماموران انتظامی زرقان حین گشت زنی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی، به یک دستگاه لودر قدیمی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که راننده هیچگونه مدارکی دال بر قانونی بودن آن را ندارد و لودر مکشوفه قاچاق است.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۷۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس و سیرجان، یک سوداگر مرگ دستگیر و ۷۰ کیلو تریاک کشف شد.

در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه‌ای در حال انتقال مقداری تریاک با خودرو ۲۰۶ از استان‌های شرقی به سیرجان است؛ بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر "فارس" قرار گرفت.

با تحقیقات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی، مشخص شد خودرو فوق در محور‌های مواصلاتی سیرجان در حال تردد است.

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس موضوع را به پلیس سیرجان اعلام و ماموران انتظامی آن شهرستان موفق شدند سواری ۲۰۶ را در محور‌های مواصلاتی توقیف و در بازرسیی از آن، ۷۰ کیلو تریاک کشف کنند.

در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۴ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی، یک کامیون توقیف و ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ داود امجدی تصریح کرد: مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در تاج کامیون جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف چوب قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۹ تن چوب قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: ماموران انتظامی "سرچهان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۹ تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی سرچهان عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موبایل در یکی از سایت‌های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه شد و به درب منزل مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش نشان داد که پول به حساب من واریز کرده است و کالای مورد نظر را دریافت و پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

او ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده توسط کارشناسان، مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریال از چند نفر دیگر نیز کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه فرد دستگیر شده در برابر ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریال از طریق رسیدساز جعلی از ۸ شهروند اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب آنان، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

رفع توقیف ۷۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی

فرمانده انتظامی ارسنجان از ترخیص ۷۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی اظهار داشت: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، طرح بسیار فوق العاده‌ای است که در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در شهرستان ارسنجان در حال اجرا است.

او با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح، ۷۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص شده است، تصریح کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

هشدار پلیس اقلید به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت باغات

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید در راستای پیشگیری از سرقت باغات، هشدار‌هایی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ مراد صارمی ضمن ارائه هشدار‌های ذیل به شهروندان در راستای پیشگیری از سرقت باغات و اراضی، بیان کرد: خود مراقبتی و مشارکت همگانی، موثرترین راه پیشگیری از سرقت است.

۱-باغداران عزیز با توجه به شروع فصل سرما از نگهداری وسایل و ادوات کشاورزی غیرضروری در باغ خودداری کنید.
۲-باغداران و کشاورزان با تهیه و نصب حفاظ مقاوم برای پمپ آب در زمین‌های کشاورزی، فرصت ارتکاب جرم را سارقان سلب کنید.
۳-صاحبان باغات، مزارع و همچنین روستائیان دقت لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور و پمپ‌های آب و... داشته باشند و این وسایل را در محل مناسب و محصور قرار دهند.
۴-باغداران از دادن هرگونه اطلاعات از جمله اموال نگهداری شده در باغ به افراد ناشناس اجتناب و از ورود شخص غریبه به باغ خودداری کنند.
۵-باغداران عزیز در زمان‌های مختلف به خانه باغ‌ها و اموال حفاظت شده خود سرکشی کنند.
۶-باغداران نسبت به نصب فنس در اطراف باغ خود اقدام کنند.
۷-. نسبت به نصب دوربین مداربسته و سامانه‌های هشدار دهنده در باغ‌های خود اقدام کنید.
۸-. نسبت به تجهیز کردن قفل درب و پنجره‌های خانه باغ‌ها به صورت ایمن اقدام کنید.
۹-. با هماهنگی سایر باغداران نسبت به راه اندازی نگهبان محله اقدام کنید.

انتهای پپیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.