مهم‌ترین حوادث ششم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ششم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

کشف ۲۵۵ کیلو تریاک و حشیش در نی ریز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، ۲۵۵ کیلو تریاک و حشیش کشف و ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "نی ریز" با همکاری مأموران یگان تکاوری استان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه تریلر و پژو ۴۰۵ مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی مأموران انتظامی، از تریلر ۱۰۰ کیلو تریاک و از پژو ۴۰۵ نیز ۱۵۵ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

دستگیری ۳۴ اراذل و اوباش در فارس 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۳۴ اراذل و اوباش در طرح ضربتی پلیس، گفت: امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و به عنوان خادمان مردم اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را نمی‌دهیم.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مرحله‌ای دیگر از طرح‌های ضربتی پلیس با محوریت شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه و اراذل و اوباش به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان فارس اجرایی شد.

او ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، مأموران انتظامی ۳۴ نفر از اراذل و اوباش را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، آن‌ها را طی عملیات‌های جداگانه و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این افراد با تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: در این راستا، ۲۱ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد.

سردار حبیبی گفت: امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و به عنوان خادمان مردم اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را نمی‌دهیم.

خودرو جنسیس مسروقه کشف شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از کشف خودرو مسروقه جنسیس کوپه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محور "اشکنان-لامرد" خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک سواری جنسیس کوپه در کمربندی شیراز توسط ۳ نفر سارق مامور نما، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی استان سریعا طرح مهار را اجرا کردند، افزود: سارقان با تنگ شدن عرصه بر خود، خودرو را در محور "اشکنان-لامرد" رها و متواری شده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارقان مامورنما به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش خودرو مسروقه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف سواری حامل قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ و کشف سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی "فسا" در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۱۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

گنج یابان در دام پلیس پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف دستگاه گنج یاب و یک سکه قدیمی مربوط به دوره ساسانیان و دستگیری ۲ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی "پاسارگاد" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب، یک عدد سکه و ۳ عدد خرده سکه قدیمی کشف و ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد عنوان داشت: با انتقال اشیاء کشف شده به یگان انتظامی و در بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه مورد کارشناسی اولیه قرار گرفت و مشخص شد دارای قدمت تاریخی و مربوط به دوره ساسانیان است.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارقان درون خودرو با ۲۰ فقره سرقت به آخر خط رسیدند

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق درون خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: افسران تجسس کلانتری "۱۱ محمدیه" با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی، فرصت را از سارقان سلب کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: مأموران انتظامی ممسنی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، موفق شدند یک کیلو و ۹۸۰ گرم تریاک کشف و ۱۰ نفر خرده فروش و معتاد را دستگیر کنند.

او افزود: کشف ۳ تن هیزم، توقیف ۱۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، پلمب ۵ واحد صنفی، دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۳ فقره سرقت درون خودرو و دستگیری ۶ متهم و محکوم متواری از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: موفقیت نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی حاصل همکاری صمیمانه مردم با پلیس است و با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محله‌های جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

کشف ۶ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای مغازه و کشف ۶ میلیارد اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت معازه موبایل فروشی در روستای "دهشیخ"، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان لامرد برای بررسی موضوع به محل اعزام و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از تحقیقات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های هدفمند، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق مغازه را در روستای "دهشیخ" شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک دستگاه تبلت، ۸۷ دستگاه تلفن همراه، ۳ دستگاه ساعت هوشمند، ۱۸ عدد پاور بانک، ۲۴ عدد هندزفری، ۱۵ عدد شارژر و کابل مربوطه، یک دستگاه اسپیکر و ۴ دستگاه تب سنج، ۱۱ عدد ایرپاد و کیف آن، ۹ عدد انگشتی پشت گوشی و ۲ دستگاه شاتر بلوتوث مسروقه کشف و ضبط شد.

سرهنگ زارع پور با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از سرقت به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ترخیص ۷۱ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از ترخیص ۷۱ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی اظهار داشت: از ابتدای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا کنون، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ این شهرستان رفع توقیف و ترخیص شده است.

او ادامه داد: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در سطح شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به وجود تعداد ۶۴۶ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های این شهرستان، تصریح کرد: مهلت ۲ ماهه اجرای طرح تسهیل، فرصت بسیار مناسبی برای ترخیص موتورسیکلت‌ها است.

سرهنگ کریمی گفت: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص موتورسیکلت خود و استفاده از مزایای این طرح که همچنان ادامه دارد به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

کشف زمین خواری ۷۰ میلیارد ریالی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف زمین خواری ۷ هکتاری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال و دستگیری ۷ نفر در این زمینه خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی خرامه مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷۰ هزار متر واقع در روستای "معزآباد جابری " این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه افزود: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۷ هکتار زمین تصرف شده را از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگرداندند.

او با اشاره به اینکه در این خصوص ۷ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده، ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی تعامل و همکاری دستگاه قضا با پلیس در مقابله با زمین خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال را بسیار موثر دانست و از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سارقان احشام در دام پلیس آگاهی فیروزآباد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری اعضای ۴ نفره باند سارقان احشام و کشف ۱۷ فقره سرقت در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی سرقت‌های سریالی احشام در سطح شهرستان فیروزآباد و روستا‌های اطراف و ایجاد جو بدبینی و نارضایتی در بین دامداران منطقه، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فیروز آباد قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان تمامی صحنه‌های سرقت را بازدید و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی در این خصوص ۴ نفر سارق حرفه‌ای احشام که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان، با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به ۱۷ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، افزود: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

جمع آوری ۵۱ معتاد متجاهر در کوه چنار

در اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده کوه چنار که طی شبانه روز گذشته در سطح این شهرستان به اجرا درآمد، ۵۱ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: طرح منطقه‌ای پاکسازی مناطق آلوده شهرستان کوه چنار طی ۲۴ ساعت گذشته با حضور فعال کلانتری‌ها، نیرو‌های یگان امداد و پلیس‌های تخصصی در چندین نقطه شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی هدف از اجرای این طرح را پاکسازی مناطق آلوده از وجود معتادان پرخطر عنوان کرد و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی به صورت ویژه و مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۵۱ معتاد متجاهر جمع آوری و جهت درمان به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

کشف برنج قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۵۹۹ کیسه برنج خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "بوانات" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل برنج مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو، ۵۹۹ کیسه ۴۰ کیلویی برنج خارجی قاچاق به وزن ۲۴ تن و ۱۰۰ کیلوگرم کشف کردند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۱۴ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه بر خرده فروشان مواد مخدر با همکاری پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های تابعه در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان مواد مخدر، موفق شدند ۱۷ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۲۹ نفر معتاد و خرده فروش را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: توقیف ۹۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، دستگیری ۱۶ نفر سارق و پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی همچون گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افرادی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند گزارش آن را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.