هاشمی شهری گفت: هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان با نظارت کارشناسان بهداشتی بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: اولویت ما سلامت داوطلبان این آزمون است و به همین دلیل با برگزار کنندگان این آزمون هماهنگی و همکاری لازم وجود دارد.

او  افزود: هم اینک کارشناسان سلامت محیط این دانشگاه با هماهنگی و همکاری سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری این آزمون در سیستان و بلوچستان در حال بررسی و ارزیابی وضعیت حوزه های امتحانی از لحاظ شرایط بهداشتی هستند که تهویه مناسب هوا و برخورداری از امکان شستشوی دست برای شرکت کنندگان و برگزار کنندگان از جمله این موارد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای تکرار تجربه موفق کنکور سراسری از همه داوطلبان می خواهیم تا در این زمینه مشارکت کامل را با برگزار کنندگان آزمون داشته باشند.

او  با اشاره به اینکه شماره ملی افراد کرونا مثبت در سامانه های اطلاعاتی وزارت بهداشت ثبت شده و این اطلاعات با برگزار کنندگان آزمون نیز به اشتراک گذاشته می‌شود، گفت: ازهمه داوطلبان این آزمون درخواست می‌شود تا فرم خود اظهاری ابتلا به علائم بیماری های تنفسی را به صورت صادقانه تکمیل کنند تا با پیش بینی محل جداگانه ای برای برگزاری آزمون سلامت سایر داوطلبان مورد تهدید قرار نگیرد.

دکتر هاشمی شهری استفاده از ماسک را مهمترین دستورالعمل بهداشتی در این روزها عنوان کرد و گفت: ورود داوطلبان بدون ماسک به حوزه امتحانی ممنوع است و داوطلبان حتما باید ماسک سه لایه بدون فیلتر به همراه داشته باشند.

او افزود: هر چند پیش بینی شده است تا در طول فرآیند برگزاری آزمون ماسک اضافی در اختیار داوطلبانی که ماسک آنان غیرقابل استفاده شود قرار گیرد اما از داوطلبان هم درخواست می‌شود تا مثل سایر شهروندان ماسک اضافی را هم با حفظ شرایط بهداشتی به همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز، بلافاصله نسبت به تعویض ماسک معیوب اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت فاصله ایمن با دیگران را دومین دستورالعمل کلیدی برای شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آزمون عنوان کرد و گفت: فواصل صندلی‌ها در داخل سالن های محل برگزاری آزمون با توجه به شیوه نامه های بهداشتی تنظیم می‌شود و نگرانی اصلی ما از تجمع افراد در زمان ورود و خروج از جلسه است.

او  از داوطلبان خواست تا با توجه به توصیه های برگزار کنندگان آزمون، وسائل اضافی مانند انگشتر و سایر زیورآلات را به همراه نداشته باشند و ضمن استفاده از لوازم التحریر شخصی از استفاده از لوازم دیگر شرکت کنندگان و اشتراک گذاری وسائل خود با دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار