مدیرکل توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در معاونت پرستاری گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلات روحی و روانی شدیدی روی کادر پرستاری حاکم است.

لیلا عظیمی مدیرکل توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در معاونت پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه یکی از بارزترین مشکلاتی که در سطح پرستاری داریم کمبود نیرو تازه نفس است، اظهارکرد: در دوران کرونا این موضوع نسبت به قبل بیشتر جدی گرفته شده است اما باز هم کافی نیست و  امیدواریم با همت ارگان‌های مختلف به خصوص تامین اعتبار، سازمان برنامه یا امور استخدامی اتفاق های خوبی در این باره صورت بگیرد تا سهم خوبی از این ۳۰ هزار نیرو تازه نفس به مراکز درمانی اختصاص داده شود.

تاثیرات کرونا بر روح و روان کادر درمان 

او گفت:با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور قطعا مشکلات روحی و روانی شدیدی روی کادر پرستاری حاکم است در حالی که با کمبود نیروی تازه نفس این مشکل حادتر هم می شود.تعویض نیرو یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه است، زیرا پرستاران هم  مانند دیگر آحاد جامعه گرفتار این بیماری خواهند شد و مجبورا هستند از مراقبت و درمان بیماران دور شوند.

عظیمی تصریح کرد: حتی در این شرایط برخی از این پرستاران خود مستعد بیماری هستند و مجبور هستیم آن ها را از محیط بیمارستان دور نگه داریم.  یکی دیگر از اقدامات ما حمایت‌های معیشتی از کادر پرستاری و خانواده های آن ها است. مهم‌ترین اقدام تغییر روش پرداخت‌ها به کادر پرستاری و درمانی است که باید سازمان دهی شود و  در دستورالعمل‌های کاری معاونت پرستاری قرار بگیرد.

او در پایان گفت:قانون تعرفه گذاری پرستاران هم یکی از دغدغه‌های روز پرستاری تا به الان بوده که با کمک معاونت توسعه و درمان، همچنین سازمان بیمه تا حدودی عملی شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار