حضرت فاطمه (ص) اسوه تقوا و وظیفه شناسی بود

امام جمعه هرسین گفت : حضرت فاطمه (ص) اسوه تقوا و وظیفه شناسی بود و وظیفه مادری را به درستی انجام داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین گفت : حضرت فاطمه (ص) اسوه تقوا و وظیفه شناسی بود و وظیفه مادری را به درستی انجام داد و فرزندانی را تربیت کرد که ائمه اطهار (ع) از جمله آن‌ها بودند.

او گفت : آن حضرت در کنار وظایف مادری و تربیت فرزند وظیفه سیاسی هم بر عهده داشت و حمایت و پشتیبانی تمام قد از، ولی فقیه زمان خودش را به بهترین شکل انجام داد نه به عنوان اینکه همسرش علی (ع) بود بلکه به این خاطر که امام زمان خود بود.

امام جمعه هرسین افزود: از ویژگی‌های آن حضرت این بود که به فکر مردم بود و اشاعه فرهنگ فاطمی می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز ما را حل کند.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های آنحضرت این بود که اهل قناعت بود و در شب عروسی وقتی مستمندی از او طلب کرد آن بزرگوار لباس عروسی خودش را به مستنمند داد و این‌ها درس‌هایی است که باید از سیک زندگی حضرت زهرا (س) بگیریم.

او افزود: یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) آشتی ناپذیری با دشمن بود آن حضرت هرگز لحظه‌ای با دشمنان و کسانی که با اسم اسلام به پیکره اسلام ضربه می‌زنند لحظه‌ای حاضر به آشتی نشد.

امام جمعه هرسین گفت: زنان ما و دختران ما باید به سبک زندگی فاطمی و اهل بیت (ع) مراجعه کنند و ساده زیستی و قناعت و دشمن شناسی و تبعیت از ولایت و سازش ناپذیری با کفر را از آنحضرت یاد بگیرند و این‌ها عوامل موفقیت یک جامعه پویاست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.