مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: استان همدان در ذخایر خونی کمبودی ندارد و بیش سه هزار واحد خون به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

 

افشین محمدی، مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد مردم در بیرون از منزل سبب کاهش مراجعه اهداکنندگان برای اهدای خون را داشته ایم و با این حال هیچ گونه کمبودی در ذخایر خونی استان همدان نداریم.

محمدی بیان کرد: امسال تا کنون ۲۴ هزار و ۸۲۲ واحد خون در استان همدان اهدا شده است.

او با تاکید بر اینکه خون مورد نیاز بیماران استان به طور کامل تامین شده است افزود: علاوه بر تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌های استان بیش از ۳ هزار واحد خون به استان‌هایی نظیر گیلان، سیستان و بلوچستان و تهران ارسال کردیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر برای اهدای خون به این سازمان مراجعه می‌کنند گفت: در شرایط نامناسب بودن هوا یا زمان شدت گرفتن بیماری کرونا تعداد اهداکنندگان کمتر می‌شود.

محمدی با اشاره به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا بیان کرد: اهدای پلاسما بسیار محدود شده و نیاز بیمارستان‌ها نیز به خاطر کاهش آمار بیماران بستری به حداقل رسیده است.

محمدی با تاکید بر اینکه در مرکز اهدای خون همدان از روش آفرزیس استفاده می‌شود گفت: در این روش تنها اجزای مورد نیاز خون جداسازی شده و بقیه ی آن به بدن بازگردانده می‌شود.

با روش آفرزیس اهداکنندگان می‌توانند در تعداد دفعات بیشتری خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه بخشی از اهداکنندگان بین اهداکنندگان مستمر هستند اظهار داشت: در مواقع نیاز به این افراد فراخوان داده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار