شهردار کرمانشاه در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه خواست تا در بودجه ۱۴۰۰ حق بیمه سهم رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی پیش بینی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در راستای حمایت و پیگیری مطالبات صنفی و به حق خانواده بزرگ ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری طی مکاتبه‌ای با نمایندگان حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، خواستار پیش بینی حق بیمه سهم رانندگان (تاکسی، اتوبوس، آژانس) در بودجه سال ۱۴۰۰ شد.

او گفت : ناوگان حمل و نقل عمومی در زمره مشاغل حساس سخت و پر خطر قرار دارند به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا و به دلیل ماهیت فعالیت آنان روزانه با افراد زیادی مرتبط بوده که این موضوع خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا را دوچندان می‌کند، در حال حاضر متأسفانه از سال ۹۳ تاکنون موضوع بیمه تأمین اجتماعی این قشر زحمتکش به دلیل نداشتن پیش‌بینی منابع در بودجه سنواتی کشور مسکوت مانده و دارندگان متقاضی بیمه تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

طلوعی افزود: سهم پرداختی بیمه رانندگان ۲۷ درصد است که ۱۳ درصد آن توسط راننده و ۱۳ و نیم درصد آن توسط دولت به تأمین اجتماعی پرداخت می‌گردد، که ۱۳ و نیم درصد سهم دولت که از بودجه سال ۹۴ به بعد از منابع محل حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شد در بودجه کشور حذف شده است.

شهردار کرمانشاه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست: با توجه به شرایط حاکم و شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی خاصه در ایام اپیدمی کرونا، ترتیبی اتخاذ شود که موضوع حق‌بیمه سهم دولت برای رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی تا رانندگان و خانواده آنان نیز بتوانند از امکانات بیمه و بازنشستگی و به تبع آن امنیت شغلی برخوردار گردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.