مطهری با اشاره به برگزاری وبینار شهید سلیمانی گفت: تبیین شخصیت شهید قاسم سلیمانی باعث تقویت بُعد پرورشی می‌شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان درباره برگزاری وبینار شهید سلیمانی بیان کرد: در سفری که اواخر تابستان به استان آذربایجان شرقی داشتیم موضوع برگزاری وبینار شهید سردار سلیمانی به همت بسیج فرهنگیان استان مطرح شد و بر همین اساس قرار شد کار علمی در مورد شهید سلیمانی صورت بگیرد و از «دانشنامه جامع مکتب شهید سلیمانی» هم رونمایی خواهد شد.

او در خصوص شرکت‌کنندگان این وبینار افزود: در وبینار شهید سردار سلیمانی سخنرانانی از کشور‌های ترکیه و آذربایجان که با جبهه مقاومت همکاری دارند، شرکت خواهند کرد همچنین دختر شهید سردار سلیمانی و تعدادی از فرماندهانی که با این سردار شهید آشنایی داشتند، در وبینار حضور پیدا کرده و سخنرانی می‌کنند همچنین اعضایی از بسیج فرهنگیان استان‌ها به همراه هیئت‌های اندیشه‌ورز، در وبینار شهید سردار سلیمانی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اهداف برگزاری وبینار شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: پرداختن به ابعاد شخصیتی و زندگی جهادی شهید سلیمانی از منظر تعلیم و تربیت، یکی از اهداف برگزاری وبینار مذکور است.

مطهری با اشاره به ارتباط وبینار شهید سردار سلیمانی با پویش لبخند رضایت اظهار کرد: از طرف دیگر برگزاری این وبینار با محور دوم پویش لبخند رضایت که براساس ارتقای پرورش در دوران کرونا است، ارتباط دارد. در حقیقت تبیین شخصیت شهید سلیمانی باعث تقویت بُعد پرورشی می‌شود.

تداوم پویش لبخند رضایت تا پایان سال تحصیلی

او در واکنش به اینکه با توجه به رضایت بسیاری از معلم‌ها نسبت به برگزاری پویش لبخند رضایت، این پویش تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟ بیان کرد: پویش لبخند رضایت تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد؛ و شامل سه محور است. اولین محور مربوط به انعکاس مجاهدت‌های معلمان در دوران کرونا، دومین محور در زمینه کمک به ارتقای امر پرورش در دوران کرونا مطرح است و محور سوم مربوط به جهاد آموزشی و برای آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مجازی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مورد بازخورد‌ها و عکس‌العمل‌های صورت گرفته نسبت به پویش لبخند رضایت اظهار کرد: مهمترین بازخورد و عکس‌العملی که پویش لبخند و رضایت در جامعه فرهنگیان داشته، این است که افراد حاضر در جامعه آموزشی کشور به محض اطلاع از برگزاری چنین پویشی، نسبت به توجه بسیج فرهنگیان کشور به امر آموزش و پرورش ابراز خرسندی می‌کنند چراکه کمک مومنانه بسیج فرهنگیان تخصصی و ناظر بر رفع نیاز‌های اساسی و ضروری حوزه تعلیم و تربیت است.

مطهری در پاسخ به پیشنهاد همسر شهید مجیری مبنی بر برگزاری دوره‌های اعتقادی برای معلمینی که هنوز وارد پروسه تدریس نشدند، یادآوری کرد: تقویت بنیاد‌های اعتقادی و تفکری معلم‌هایی که در مرحله دانشجویی هستند برعهده بسیج دانشجویی است، اما برمبنای همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانشجویی قرار بر این شد که این دانشجویان در دوران کرونا برای تحقق محور‌های دوم و سوم پویش لبخند رضایت مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار