کاوشگر فضایی Solar Orbiter به مدار سیاره زهره رسید

دانشمندان توانستند نزدیک ترین ارتباط با سیاره زهره را توسط کاوشگر فضایی Solar Orbiter برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سفینه مدارگرد خورشیدی که توسط آمریکا و کشورهای اروپایی ساخته شده امروز توانست اولین ارتباط خود را با سیاره زهره ایجاد کند. این سفینه که Solar Orbiter نام دارد نزدیک‌ترین ارتباط خود با سیاره زهره را در ساعت ۷:۳۹ به وقت آمریکا ایجاد کرد و فاصله‌ای مطابق با ۴۷۰۰ مایل یا ۷۵۰۰ کیلومتر با سطح این سیاره داشت.

این دستگاه تحقیقاتی که توسط سازمان ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخته شده در ماه فوریه به فضا ارسال شد و قرار است ۷ سال بر روی منظومه شمسی تحقیق کند. برای تکمیل این تحقیقات کاوشگر فضایی نیاز دارد تا به دور برخی از سیاره‌ها مانند زهره بچرخد.

دنیل مولر، یکی از دانشمندان فعال در این پروژه در رابطه با ماموریت Solar Orbiter گفت: "همان‌طور که مشخص است ماموریت اصلی کاوشگر مورد نظر تنها تحقیق بر روی سیاره زهره نیست، اما ما همیشه در تلاش هستیم تا بیشترین استفاده را از تحقیقات خود داشته باشیم و از هر فرصتی برای افزایش دانش فضایی خود استفاده کنیم". البته باید گفت که یکی از اهداف ارسال کاوشگر مذکور آن است که دانشمندان بتوانند میزان تحمل آن پس از گذشتن از سیاره زهره را بسنجند. مولر در ادامه صحبت‌های خود گفت: "ما همیشه نیاز داریم تا گرمای ایجاد شده در مناطق نزدیک به خورشید را بررسی کنیم چرا که تلسکوپ‌ها تنها از فاصله دور و محاسبه مجازی درجه گرما تحقیقات خود روی خورشید را صورت می‌دهند".

نحوه تحقیقات Solar Orbiter بر روی سیاره زهره


بیشتر بخوانید


نحوه تحقیقات Solar Orbiter بر روی سیاره زهره

کاوشگر Solar Orbiter از سطح سیاره زهره تصاویری را ثبت نخواهد کرد چرا که بیشتر تمرکز دانشمندان بر روی شرایط محیطی این سیاره است. دانشمندان اکنون تلاش دارند با استفاده از گیرنده‌های رادیویی و موج‌های پلاسمایی اطلاعات لازم از سطح سیاره زهره را کسب کنند. گفتنی است؛ سیاره زهره بر خلاف زمین از میدان مغناطیسی برخوردار نیست در نتیجه طوفان‌های خورشیدی مستقیما به سطح این سیاره برخورد می‌کنند و اثر مستقیم بر روی آن دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار