مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۵۹ مادر شهید زنجانی در قید حیات هستند که تاکنون خاطرات ۳۹۹ نفر از آن‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنگره‌ها، باید تغییر  رویه دهیم،گفت: این موضوع در بنیاد شهید در دستور کار است، که البته شاید با توجه به بافت استان زنجان تغییر رویه دشوار به نظر برسد و باید در اتاق فکر اثربخشی کنگره مورد بررسی قرار بگیرد و قشربندی مخاطبان مدنظر باشد.

اوبا تاکید بر برنامه‌ریزی در راستای استفاده حداکثری از رسانه‌ها، افزود: در بخش فضای مجازی به جای تصدی‌گری باید به دنبال تولید محتوا باشیم.

نریمانی با بیان اینکه نشر شاهد کتاب "فرهنگ اعلام شهدای استان زنجان" را منتشر کرده است، گفت: این اثر می‌تواند برای کنگره مورد استفاده قرار بگیرد و از طرفی زنجان یک شهر توریستی است که می‌توان در محل گذر آن، یادمانی از شهدای غواص قرار داد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: وصیت‌نامه‌های شهدا الگوی جدیدی است که اثربخشی زیادی دارند   و اداره کل اسناد و انتشارات نیز می‌تواند وصیت‌نامه ۳ هزار و ۵۳۵ شهید کنگره را در اختیار قرار دهد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ضبط و ثبت خاطرات والدین شهدا در استان زنجان، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۵۹ مادر شهید زنجانی در قید حیات هستند که خاطرات ۳۹۹ تن از آن‌ها به  ثبت رسیده   و ۹۶۰ مادر شهید دیگر نیز خاطراتی دارند که باید ثبت شود.

او با اشاره به اینکه در بخش اسناد هیچ موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد و بنیاد شهید با حفظ اطلاعات شخصی شهدا، مطالب را در اختیار ارگان‌های مختلف قرار می‌دهد، ادامه داد: ۹ میلیون سند در اختیار داریم که آمادگی داریم آن را در اختیار سازمان‌های مختلف قرار داده و از طریق سامانه اسناد افتخار امکان دریافت اسناد دیگر سازمان‌ها نیز وجود دارد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.