تفاهم‌نامه طرح ملی شهر فعال میان فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و شهرداری بندر بوشهر به امضا رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و شهرداری بندر بوشهر با هدف اجرای طرح شهر فعال در بندر بوشهر و ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری برای توسعه و ارتقاء فعالیت بدنی شهروندان٬ به اشتراک گذاری دانش و تجارب و منابع مشترک با محوریت شهر فعال به امضای حسین صالحیان شهردار بندر بوشهر و افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی رسید.

ایجاد سامانه مدیریتی سلامت پایدار مبتنی بر فعالیت بدنی در شهر بوشهر از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز در دیدار با استاندار بوشهر اعلام کرده بود: توسعه زیرساخت‌های شهری و زیرساخت‌های ورزشی باید متناسب با سلیقه و علایق مردم صورت بگیرد. نمی‌شود در یک استان صنعتی به ورزش و میزان شادابی نیروی کار و مردم توجه نشود و مردم این دو شاخص مهم را نداشته باشند.

افشین ملایی با اشاره به شیوع کم تحرکی در کشور گفته بود، براساس آمار منتشر شده در دو سال اخیر میزان کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد  است که این رقم در بخش بانوان به ۶۴ درصد می‌رسد.

به گفته او، استان بوشهر در آمار منتشر شده در صدر استان‌های کم تحرک قرار دارد. برای کاهش این میزان از کم تحرکی باید همه نهاد‌ها به کمک اداره کل  ورزش و جوانان استان بیایند تا توسعه ورزش همگانی سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرده بود: با توجه به اینکه که جمعیت ایران در سال‌های آینده سرعت بیشتری در پیر شدن خواهد گرفت وظیفه همه نهاد‌ها است که همت بیشتر در برطرف شدن کم تحرکی داشته باشند.

ملایی از استاندار بوشهر و مدیرکل ورزش و جوانان استان خواسته است به سمت طرح‌ها و برنامه‌هایی بروند که همه مردم بتوانند ورزش کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.