معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: ۲ نوع محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح فاقد الکل و تولیدشده با فناوری‌های جدید برای استفاده زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین بهنام معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهداشت، به‌ویژه در دوران پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محلول ضدعفونی‌کننده ارگانیک و گیاهی تهیه شده است.

او افزود: پس از تشکیل جلسه کارگروه "بررسی محصولات نوآور" با حضور نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تأیید این محصولات جدید از سوی این کارگروه، آستان قدس رضوی اقدام به خریداری این ۲ محصول کرده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به این که این محلول‌های ضدعفونی‌کننده مورد تأیید آزمایشگاه‌های معتبر ایران و جهان است، ادامه داد: امکان استفاده از این محصولات برای ضدعفونی کردن دست و سطوح، مهم‌ترین مزیت آن‌ها در مقایسه با سایر ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی است. همچنین این محلول فاقد الکل، برای طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا اعم از باکتری، ویروس و قارچ موثر است.

بهنام بیان کرد: ماهیانه افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست در حرم مطهر رضوی مصرف می‌شود و نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با پمپ‌های دستی و حدود ۵۰ هزار لیتر از این محلول‌ها نیز توسط خودرو‌های مجهز به پمپ در اماکن متبرکه رضوی استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.