بنا به نوشته یک رسانه عبری زبان، صهیونیست‌ها به زودی قادر به دسترسی به جزیره سقطری یمن خواهند بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از القدس نیوز، سازش امارات با رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را یک گام بلند به سمت تسلط بر جزیره سقطری یمن نزدیکتر کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از زپی بارئیل، یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه نوشت: اسرائیل به زودی قادر به دسترسی به پایگاه نظامی در حال ساخت امارات در جزیره سقطری خواهد بود. زپی بارئیل یادآور شد که از زمان کنترل مجمع الجزایر یمن توسط شورای انتقالی جنوب، مقامات اماراتی کنترل زندگی غیرنظامیان در مجمع الجزایر سقطری را بر عهده داشتند.

این تحلیلگر امور خاورمیانه متذکر می‌شود شورای انتقالی و امارات متحده عربی این جزیره را به روی شهروندان غیرمقیم یمن بستند و محدودیت‌های شدیدی را در زمینه صدور مجوز‌های کار اعمال کردند.

بارئیل گفت: امارات متحده عربی سال گذشته خروج از یمن را اعلام کرد، اما این عقب نشینی کاملاً آن را از یمن جدا نکرد، زیرا همچنان به پشتیبانی، تأمین مالی و آموزش نیرو‌های شورای انتقالی جنوب ادامه داد تا یمن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند و بر باب المندب در دریای سرخ و شهر عدن مسلط شود.

پیش از این نیز دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند نیت امارات و رژیم صهیونیستی از ساخت پایگاه نظامی در جزیره سقطری نظارت بر کشتی‌رانی در دریای سرخ است. گفته می‌شود رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و امارات به علت تقویت توان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تلاشند هرچه بیشتر بر جنوب یمن و به خصوص تنگه راهبردی باب المندب و جزیره راهبردی سقطری مسلط شوند و در این میان امارات برای محکم کردن جای پای صهیونیست‌ها در یمن به شدت تلاش می‌کند.

پایگاه الجزیره پیشتر نوشته بود: بر کسی پوشیده نیست که امارات برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل شتاب می‌کند و ابوظبی بی وقفه می‌کوشد آشکارا جای پای هم پیمان جدیدش را در یمن به خصوص در جنوب یمن تثبیت کند و جنوب یمن نیز جایی است که دوستان جدید اسرائیل در «شورای انتقالی» (یمنی‌های مزدور امارات) حضور دارند.

تنگه باب المندب برای تجارت رژیم صهیونیستی با شرق از طریق بندر ایلات یک شریان حیاتی محسوب می‌شود. بندر ایلات نیز تنها ریه تنفسی اسرائیل در دریای سرخ است. رژیم صهیونیستی از زمانی که مصر تنگه باب المندب را در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی بست به شدت در تلاش است حضور گسترده‌ای در شاخ آفریقا داشته باشد و برای ایجاد فضای مناسب و امن برای کشتیرانی از طریق کانال سوئز تا اقیانوس هند از طریق تنگه باب المندب تلاش می‌کند.

تلاش‌های طاقت فرسای امارات برای اشغال این جزیره واقع در دریای عرب، اولویت دادن به حملات به شهر الحدیده واقع در سواحل دریای سرخ و تحمل هزینه‌های سنگین تلاش‌های مکررش برای سقوط شهر الحدیده از سال ۲۰۱۸ میلادی نیز در همین راستاست.

پیش از این، رسانه‌های غربی فاش کردند امارات و اسرائیل قصد دارند تعدادی تأسیسات نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری ایجاد کنند. یک هیئت اماراتی و اسرائیلی از این جزیره دیدن کرد و منابع غربی خاطرنشان کردند این هیئت، اطلاعاتی از سراسر خلیج عدن از باب المندب در غرب گرفته تا جزیره سقطری در جنوب جمع آوری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار