مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۲۷۰ طرح توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس در استان در دست اجرا است که تا پایان امسال از این تعداد ۱۳ مدرسه تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

۱۳ مدرسه در استان همدان بهره‌برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسین مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار داشت: در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲۷۰ طرح در دست اجرای این استان نیاز داریم.

مرادی افزود: اعتبار نقدی ما از منابع ملی در بودجه امسال ۴۱ میلیارد تومان و از اعتبارات استانی هفت میلیارد تومان است که تاکنون این رقم اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: حداقل تا کمتر از یکماه آینده نیز مبلغی از اعتبارات ملی برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص پیدا می‌کند که رقم آن مشخص نیست.

مرادی استفاده از ظرفیت بنیاد برکت برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار را از رویکرد‌های مهم برای تکمیل طرح‌های آموزشی عنوان و بیان کرد: با توجه به پایان سال مالی بنیاد برکت تا پایان بهمن، به تمامی دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و شهرستان‌ها ابلاغ کردیم که طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار خود را به ما اعلام کنند.

او ادامه داد: با جمع‌بندی این طرح‌ها، از بین آن‌ها طرح‌های دارای اهمیت بالا در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزشی برای تکمیل را احصا و برای اختصاص اعتبار به بنیاد برکت معرفی می‌کنیم که تکمیل مدارس برای ما در اولویت نخست و تکمیل کانون‌های پرورش فکری و سالن‌های ورزشی در اولویت بعدی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان تاکید کرد: بسیاری از مدارس روستایی استان نیاز به کمک فوری برای تکمیل دارند که در این زمینه با بنیاد برکت رایزنی شده است تا بتوانیم سهم بیشتری برای استان همدان جذب کنیم.

مرادی با اشاره به راه‌اندازی پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» با رویکرد مشارکت بیشتر مردم به‌ویژه بانوان در امر مدرسه‌سازی گفت: مردم این استان می‌توانند با مشارکت هرچه بیشتر در این پویش، سهم عمده‌ای در مدرسه‌سازی و کمک به تکمیل مدارس ایفا کنند و در کشور حائز رتبه شوند.

او یادآور شد: طبق ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان برنامه و بودجه مکلّف است هر استانی که به اندازه خیّران هزینه کرده و تحقق یافته است، به همین اندازه در بودجه سنواتی خود در سال بعد به آن استان اختصاص دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان این فرصت را برای جذب اعتبارات ملی در تکمیل طرح‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی مغتنم دانست و تاکید کرد: اعتبارات کنونی پاسخگوی نیاز ما در تکمیل طرح‌های استانی نیست و هر اندازه بتوانیم بیشتر از ظرفیت خیران استفاده کنیم، سهم بیشتری از اعتبارات ملی خواهیم برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.