دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: به دلیل اختلال در سامانه گمرک، قاچاق به کشور اتفاق افتاد که جلوی آن گرفته شد.

امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قاچاق تلفن همراه به کشور اظهار کرد: از زمانی که قانون استفاده از کد رجیستری در تلفن همراه اجباری شده است، ورود تلفن همراه قاچاق به کشور تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.

او افزود: در این مدت حدود ۳ سال تمام کالا‌ها یا به دست شرکت‌های وارد کننده و یا مسافری وارد کشور شده و در نهایت رجیستری آن انجام شده است، چرا که در غیر این صورت امکان رجیستری و راه اندازی تلفن همراه وجود ندارد.
بیشتر بخوانید

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا رجیستری تلفن همراه به صورت حضوری انجام می‌شد، اما پس از آن و با مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، این مهم از طریق سامانه‌ها صورت گرفت.

اسحاقی ادامه داد: تکمیل زیر ساخت‌های انجام حضوری رجیستری تلفن همراه مدت زیادی زمان گرفت و نهایتا از ابتدای دی ماه به بهره‌برداری از سوی گمرک رسید.

به گفته این مقام مسئول، برخی از افراد تلفن‌های همراهی را که از طریق غیررسمی از تاریخ ۱۲ تیر ماه امسال تا ۳۰ آذر وارد کشور شده بود با استفاده از حفره‌های این سامانه‌ جدید گمرک رجیستری کردند.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه تصریح کرد: اما متاسفانه این بار هم عده‌ای از دلالان از این فرصت استفاده کردند و در آخر هفته گذشته (چهارشنبه و پنج‌شنبه) پس از غیرحضوری شدن روند رجیستری تلفن همراه، حجم قابل توجهی کالا که به صورت غیررسمی وارد کشور شده و در کشور موجود بوده است در سامانه ثبت کردند و فعال کردند.
 
او در پایان گفت: بر این اساس سامانه از ساعات پایانی ۳ دی تا ظهر ۴ دی مورد سو استفاده قرار گرفت و گمرک پس از آگاه شدن از این موضوع سریعا اقدام به غیر فعال کردن این درگاه کرد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار