رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان از نام نویسی یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در طرح مشاغل خانگی خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی کلانترنیا,رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان از اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که مجری آن جهاد دانشگاهی و کارفرما نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با بیان اینکه از  مجموع ۵۴ هزار نفر ظرفیت ملی در این طرح  ۲ هزار و ۱۰۰ نفر سهم استان همدان است گفت: این طرح به لحاظ سنی محدودیتی ندارد و افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که بیمه کارفرمایی نداشته باشند، می‌توانند شرکت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه این طرح در سه مرحله طراحی شده است گفت: مرحله نخست پژوهشی است که مزیت سنجی و ظرفیت سنجی طرح را بر عهده دارد که این مرحله در همدان انجام شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه در این طرح فعلا ۱۱ رشته شناسایی شده است افزود: این رشته‌ها ازجمله  میناکاری سفال، خیاطی و طراحی پوشاک، مبل و منبت، کیک و شیرینی، انیماتوری، برنامه‌نویسی کامپیوتری، مترجمی، ویراستاری است.

او با بیان اینکه مرحله بعدی طرح توانمندسازی است به نحوی که افراد متفاضی کار، تحت آموزش عمومی و تخصصی قرار می‌گیرند گفت: تمام فرایند طرح با جهاد دانشگاهی است تا حق کسی تضییع نشود، ضمن اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.