مدیرعامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف از افزایش ۶۰ درصدی خرید توافقی گل نرگس و رضایتمندی نرگس کاران خوسفی خبر داد.

اکبری مدیرعامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجندگفت: مشکلات اخیر به وجود آمده برای نرگس کاران این شهرستان در خصوص کاهش تقاضا و افت قیمت، دل نگرانی‌ هایی را برای فروش گل به وجود آورده بود که برای مدیریت بازار و حل مشکلات آن ها خرید توافقی گل نرگس توسط این واحد انجام شد.

او افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا تأثیر زیادی بر بازار تعدادی از محصولات کشاورزی مانند گل نرگس گذاشته، چرا که تقاضا در این بازار به نسبت سنوات گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه امسال خرید توافقی گل نرگس رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است، بیان کرد: با خرید توافقی، میزان مراجعه نرگس کاران رشد چشمگیری داشته است  و موجب رضایت آن ها شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف تصریح کرد: دغدغه کشاورزان در خصوص فروش گل کم شده و این شرکت تعاونی توانسته اقدام بسیار خوبی در جهت حمایت از کشاورزان و جلوگیری از دست اندازی دلالال به بازار فروش این محصول انجام دهد.

نوید حمایت ۱۰۰ میلیونی ازشرکت سبز آفرینان خوسف

اکبری مدیر عامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف با اشاره به بازدید اخیر آخوندی فرماندار این  شهرستان و مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید استان از این شرکت تعاونی، گفت: در این بازدید مقرر شد میزان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به این واحد جهت خرید تجهیزات نگهداری گل پرداخت شود.

او با اشاره  به اینکه مطالبات نرگس کاران پارسال به موقع پرداخت شده است، افزود: تنها در بازه زمانی ۲ هفته، بیش از ۴۰ هزار شاخه گل از کشاورزان تحویل گرفته و به بازار‌های هدف در استان‌ های مختلف ارسال شده است.

اکبری ادامه داد: قیمت خرید بستگی به نوع و کیفیت گل های نرگس‌ متفاوت است ، اما متوسط قیمت مصوب خرید گل ‌های مرغوب بین ۸۰۰  تا ۸۵۰ تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف تصریح کرد: این محصول برای فروش به بازار روز‌ها و استان ‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.