رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با هدف رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی به ۱۲ دکه فعال در حاشیه سد این شهرستان تذکر داده شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص و ایمنی سد مهاباد برای شهروندان و در راستای جلوگیری از آلوده شدن آب آن، نظارت بر فعالیت دکه‌های حاشیه سد با مشارکت امور آب، شبکه بهداشت و درمان و نماینده فرمانداری در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: تاکنون به ۱۲ دکه حاشیه سد موظف در خصوص رعایت کامل موارد بهداشتی تذکر داده شده است و در صورتی که صاحبان این دکه‌ها حداقل تا شعاع ۵۰ متری خود را تمیز و عاری از زباله و مواد آلاینده نکنند، ضمن برخورد و جمع‌آوری به تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

سخنور افزود: مقرر شده برای صاحبان این دکه‌ها توسط کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان کلاس آموزشی نحوه مراقبت محیط زیست و حاشیه سد مهاباد برگزار شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه مسئولیت نظافت اطراف دکه‌ها بر عهده صاحبان آنهاست، گفت: در صورتیکه دکه‌های مستقر درحاشیه سد این شهر به صورت سیار و قابل حمل باشند و موازین بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، منعی برای فعالیت نخواهند داشت.

او از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد را از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ به  اداره امور آب مهاباد اطلاع دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.