رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۶ تن زباله از حاشیه سد مهاباد، مسیر تاقه دار تا روستای داش تیمور جمع آوری شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در اقدامی زیست محیطی و خود جوش فعالان محیط زیست، اعضای هیات امنای بازار مهاباد، اداره محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری، بیش از ۶ تن انواع پسماند را از حاشیه سد مهاباد، مسیر جاده مهاباد _ سردشت جمع آوری کردند.

این مقام مسئول افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برای این همایش فراخوان ارائه نشد و تنها پرسنل خدمات شهرداری به همراه تعدادی از کارکنان محیط زیست و منابع طبیعی با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی مسافت ۵ کیلومتر تا روستای داش تیمور را از هر گونه زباله پاکسازی کردند و توانستند ۲ کامیون انواع زباله و پسماند را جمع آوری کنند.


بیشتر بخوانید


سخنور اضافه کرد: این دومین مرحله از پاکسازی حاشیه سد مهاباد در سال جاری بود و و همزمان با این اقدام کارکنان اداره امور آب این شهرستان نیز دیواره اصلی سد که امکان مراجعه افراد دیگر به آنجا نیست را از وجود زباله پاکسازی کردند تا اطراف سد جلوه‌ی پاکیزه‌ای به خود گرفته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: تیرماه سال جاری نیز ۲۰۰ نفر از شهروندان و دوستداران محیط زیست مهاباد با همکاری عوامل خدمات شهری، با حضور در حاشیه سد مهاباد آن را از وجود زباله و پسماند پاک سازی کرده بودند.

دریاچه سد مهاباد از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهرستان واقع شده و همه روزه به ویژه در روز‌های تعطیل پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.