رئیس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: هر ساله در فصل سرما به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی تعدادی از شهروندان دچار گاز گرفتگی و مرگ می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، موسی خانی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره باید محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

او همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و گفت: مسدود شدن دود کش سبب سوختن ناقص و ایجاد گاز‌های خطرناک و مسموم کننده می‌شود که برگشتن چنین گاز‌هایی به داخل فضای زندگی باعث گاز گرفتگی و مرگ افراد حاضر در آن مکانخواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین تاکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند.

موسی خانی اضافه کرد: همچنین کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل دودکش جلوگیری می‌کند در منظم سوختن وسیله گاز سوز موثر است.

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: آتش نشانان قزوینی در آذرماه امسال در ۲۱۴ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور داشته اند.

به گفته او، در این ماه تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ درباره خطر نشت گاز و مسمومیت با گاز مونوکسید بیشتر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.